• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

حمایت شرکت‌های فناوری چین از سرمایه‌گذاری مشترک با امریکا در حوزه بازی‌های ویدئویی

  • کد خبر : 3438
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
حمایت شرکت‌های فناوری چین از سرمایه‌گذاری مشترک با امریکا در حوزه بازی‌های ویدئویی
با حمایت تعدادی از شرکت‌های مهم فناوری از سرمایه‌گذاری مشترک با ارائه‌دهنده موتور بازی ایالات متحده Unity Technologies ، بازار بازی‌های ویدئویی چین، بزرگ‌ترین بازار جهان، برای شروع خلاقانه‌ در میان یک محیط نظارتی سخت‌تر آماده می‌شود.

سرمایه‌گذاران محلی در سرمایه‌گذاری مشترک منطقه‌ای یونیتی چاینا شامل غول تجارت الکترونیک و شرکت مادرعلی بابا، ارائه‌دهنده خدمات ویدیوی کوتاه چینی متعلق به بایت دنس، اپراتور شبکه مخابراتی چاینا موبایل، سازنده گوشی‌های هوشمند اندروید اوپو، شرکت می یویو، توسعه دهنده بازی‌های آنلاین فناوری شبکه G-bits و شرکت هوش مصنوعی پی سی آی می‌شود و البته شرایط مالی این توافق هنوز اعلام نشده است.

این ابتکار یونیتی را قادر می‌سازد نه تنها رقابت با رقیب بزرگ‌تر اپیک گیمز در چین را افزایش دهد، بلکه از فرصت‌های جدیدی در بازار متاورس نوپا استفاده کند، جایی که در زمینه‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) مزیت دارد.

یونیتی چایناکه ارزش آن ۱ میلیارد دلار است، در ابتدا نسخه‌های محلی سفارشی سازی شده از محصولات اصلی این شرکت را برای توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی کشور خواهد ساخت.

یونیتی بر این باور است که صنعت بازی چین همچنان در آینده رشد گسترده‌ای خواهد داشت و فناوری بازی بدون شک به پیشروی توسعه موتورهای سه بعدی ادامه خواهد داد و توسعه سایر صنایع را نیز ارتقا خواهد بخشید.

در چین، بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان بازی، مشتریان مهم و شرکای این پلتفرم هستند و برای ساخت موتورهای سه بعدی کارآمد و آسان کار همکاری خواهند کرد.

یونیتی مالکیت و کنترل اکثریت سرمایه‌گذاری مشترک را در اختیار دارد که صرفاً در منطقه چین بزرگ فعالیت می‌کند و توسط هیئت مدیره‌ای متشکل از مدیران یونیتی و سرمایه‌گذاران اصلی نظارت می‌شود.

حمایت تعدادی از شرکت‌های فناوری بزرگ از یونیتی چاینا نشان دهنده علاقه این نهادها به کمک به گسترش صنعت بازی‌های ویدئویی کشور است.

در حالی که توسعه‌دهندگان بزرگ چینی همچنان بر رتبه‌بندی بازی‌های موبایلی جهان تسلط دارند، مقررات سخت‌تر صنعت و کندی رشد اقتصادی در سرزمین اصلی، گسترش بازار بازی‌های ویدیویی داخلی را کاهش می‌دهد.

سرمایه گذاران بزرگ سرمایه گذاری مشترک، مانند علی بابا، دویین و چاینا موبایل، سعی کرده‌اند در صنعت بازی‌های ویدئویی رقابت کنند، اما شکست خورده‌اند. یونیتی می‌تواند به عنوان پلی برای آن‌ها باشد تا با شرکت‌های بازی‌سازی محلی کوچک و متوسط همراه شوند و غول تنسنت را به چالش بکشند.

بر اساس آمارها در پایان سال ۲۰۲۰، ۲۰ توسعه‌دهنده برتر بازی‌های ویدئویی چین از نظر درآمد – از جمله تنسنت – موتور بازی یونیتی و سایر ابزارهای نرم‌افزاری آن را به کار گرفتند.

شرکت تنسنت مستقر در شنجن، که بزرگترین تجارت بازی‌های ویدئویی جهان را از نظر درآمد اداره می‌کند، از رقیب اصلی خود NetEase، توسعه دهنده و ناشر شماره ۱ بازی در چین پیشی گرفته است. تنسنت همچنین دارای سهام قابل توجهی در اپیک گیمز است که موتور بازی کامپیوتری Unreal Engine 3D آن مستقیماً با موتور کراس پلتفرم یونیتی رقابت می کند.

یونیتی همچنین به برنامه‌های رو به رشد متاورس در چین چشم دوخته است.

متاورس به یک دنیای مجازی همه جانبه اشاره دارد که در آن افراد می‌توانند مانند زندگی واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای توسعه متاورس، که به عنوان تکرار بعدی اینترنت نیز در نظر گرفته می‌شود، عامل مهمی هستند.

مدیران یونیتی اعلام کردند تقاضاهای زیادی از حوزه‌های غیر بازی نیز دریافت کرده‌اند که شامل تولید، تجارت الکترونیک، توسعه شهر هوشمند و گردشگری می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3438

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.