• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

حضور گسترده چین در نمایشگاه هوایی پاریس

  • کد خبر : 5090
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
حضور گسترده چین در نمایشگاه هوایی پاریس
پنجاه و چهارمین دوره از نمایشگاه هوایی پاریس از ۱۹ الی ۲۵ ژوئن (۲۹ خرداد الی ۴ تیر) برگزار شد و کشورهای مختلف از جمله چین در آن حضور یافتند.

شرکت‌های صنعت هوانوردی چین (AVIC)، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) و شرکت کوماک (COMAC) مهم‌ترین شرکت‌های چینی حاضر در این نمایشگاه بودند و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

در رویداد امسال شرکت AVIC پررنگ‌تر از دوره‌های قبل حضور داشت و محصولاتی مانند هواپیماهای سری ۲۰، هواپیماهای آبی خاکی AG600 و پهپادهای سری وینگ لونگ (Wing Loong) را به نمایش گذاشت. از جمله دیگر محصولات شرکت‌های چینی می‌توان به جنگنده چنگدو جی-۲۰ (Chengdu J-20)، بمب‌افکن شیان اچ-۶ (Xian H-6) و پهپاد تهاجمی گونگجی-۱۱ (Gongji-11) اشاره کرد.

هواپیمای نظامی ترابری شی‌یان وای-۲۰ (Xi’an Y-20)، هواپیمای هشدار زودهنگام شانگشی کاجی-۵۰۰ (Shaanxi KJ-500) و برخی تجهیزات دیگر نیز نشان‌دهنده توان پشتیبانی و لجستیک هوایی چین تحت شرایط سخت میدان نبرد بودند.

در رویداد هوایی پاریس همچنین مدل‌هایی از  حامل‌های فضایی لانگ مارچ (Long March)، ایستگاه فضایی چین، کاوشگرهای قمری و مریخی و نیز ماهواره‌های مختلف از جمله ماهواره مخابراتی پربازده APSTAR-6D به نمایش درآمد. APSTAR-6D نخستین ماهواره از اولین منظومه ارتباطی باند Ku چین محسوب می‌شود که با بیش از ۵.۵ تن وزن و عمر طراحی ۱۵ سال در مدار ژئو قرار دارد.

محصولات مرتبط با ماهواره‌های ارتباطی و سنجشی و همچنین پیشرفت‌های چین در منظومه ناوبری ماهواره‌ای بیدو (Beidou)، پروازهای فضایی سرنشین‌دار، برنامه کاوش ماه، اکتشاف اعماق فضا و برخی پروژه‌های دیگر از طریق ویدئوها و تابلوهای نمایش این رویداد به عموم بازدیدکنندگان معرفی شدند.

نمایشگاه هوایی پاریس از سال ۱۹۰۹ آغاز شده است و با بیش از یک قرن سابقه فعالیت، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. این رویداد یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی هوافضا در جهان است که دو سال پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و اکنون پس از ۴ سال بار دیگر برگزار شد.

منبع: chinamil

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5090

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.