• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

حضور گسترده چین در نمایشگاه دفاعی امارات

  • کد خبر : 4278
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
حضور گسترده چین در نمایشگاه دفاعی امارات
شانزدهمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاعی (IDEX) ابوظبی امارات روز ۲۰ فوریه (۱ اسفند) در این شهر افتتاح شد.

سازمان دولتی علوم، فناوری و صنایع دفاعی (SASTIND) چین ۹ شرکت تجاری فعال در حوزه نظامی را به منظور حضور در این نمایشگاه سازماندهی کرد. این شرکت‌ها در قالب گروه ملی صنعت نظامی این کشور و با تمرکز بر نمایش توانمندی‌ها و سطح پیشرفته فناوری‌های دفاعی چین در رویداد IDEX ابوظبی حضور یافتند.

گروه چین با در اختیار داشتن مساحتی بالغ بر ۲۱۰۰ مترمربع، یکی از بزرگترین گروه‌های ملی نمایشگاه امسال ابوظبی به شمار می‌رفت که نزدیک به ۵۰۰ قطعه تجهیزات را به نمایش گذاشت. این تجهیزات به زمینه‌های مختلفی شامل زمینی، دریایی، هوایی و نیز سایر حوزه‌های امنیتی مربوط می‌شدند. چینی‌ها همچنین تجهیزات نوینی مانند لوازم مرتبط با اطلاعات شبکه و ادوات نظامی ضد پهپاد را در معرض نمایش قرار دادند.

در این میان، ده‌ها محصول از جمله سامانه پدافند هوایی LY-80B برای اولین بار در خارج از چین به نمایش گذاشته شدند. علاوه بر این‌ها، انواع پهپادها و سامانه‌های ضد پهپاد و تجهیزات دیگری مانند سامانه پدافند هوایی FD-2000، تانک VT-4، موشک AR3 و نیز سامانه‌های جنگ الکترونیکی در معرض دید عموم قرار گرفتند.

رویداد بین‌المللی دفاعی ابوظبی

IDEX از سال ۱۹۹۳ هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و بزرگترین نمایشگاه و کنفرانس دفاعی در خاورمیانه است. این رویداد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های دفاعی بین‌المللی در جهان به شمار می‌رود که امسال توانست حدود ۱۳۰۰ شرکت از بالغ بر ۷۰ کشور را جذب کند و شرکت‌های دفاعی معتبر در سطح جهان را برای نمایش تجهیزات و فناوری پیشرفته دفاعی گرد هم آورد.

طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه IDEX ابوظبی شرکت‌های مطرحی حضور داشته‌اند که از این میان می‌توان به شرکت‌های لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، ایرباس، ایزوترکس (Isotrex)، گروه استریت (Streit Group) و شرکت اوشکوش (Oshkosh) اشاره کرد. نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاعی ابوظبی امسال به مدت ۵ روز ادامه داشت و در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) به پایان رسید.

منبع: lwxsd

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4278

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.