• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

حضور بخش خصوصی چین در رقابت‌های مافوق صوت

  • کد خبر : 2699
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
حضور بخش خصوصی چین در رقابت‌های مافوق صوت
یک شرکت مهندسی چینی آزمایش زمینی نمونه اولیه موتوری را به پایان رسانده است که به سرعت مافوق صوت با بازده سوخت بسیار بهتر از موتورهای موشک یا جت دست خواهد یافت.

شرکت TWR-Engine مستقر در چونگ کینگ یکی از معدود شرکت‌های خصوصی در چین است که در این زمینه کار می‌کند و در تلاش است تا نوعی فناوری انقلابی به نام موتور انفجاری چرخان (RDE) را توسعه دهد.

دانشمندان تجاری و نظامی در چین و ایالات متحده در حال رقابت برای تکمیل RDE هستند تا به آنها اجازه دهد تا به سرعت ۵ ماخ یا بالاتر برسند.

RDE دو برابر موتورهای توربو کارآمدتر است. نسبت رانش به وزن RDE می تواند به ۲۰ برسد، در حالی که موتور F119 در جت جنگنده F-22 ایالات متحده فقط به ۱۱ می رسد.

در حال حاضر، این فناوری کاربردهای تجاری بالقوه ای مانند استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین کوچک غیرنظامی و نجات اضطراری دارد. در درازمدت، RDE به دلیل کارایی بالا، کاربردهای مهمی در سفرهای هوافضا پیدا خواهد کرد.

در چین چنین فناوری هایی معمولاً در اختیار پیمانکاران دفاعی یا دانشگاه‌های بزرگ است، اما محققان بخش خصوصی مزایایی مانند آزادی بیشتر برای آزمایش دارند.البته آنها فاقد حمایت مالی پایدار هستند و تحقیقات آنها نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد.

حفظ احتراق پایدار با فرکانس هزاران بار در ثانیه دشوار است و تقاضای زیادی برای مواد برای انجام موج شوک احتراق وجود دارد و چنین موادی همیشه گران هستند.

این تیم تحقیقاتی اکنون در حال برنامه ریزی برای انجام آزمایش پرواز هوایی تا پایان سال جاری با هدف نهایی تولید انبوه RDE ها است.

در همین حال، دانشمندان آمریکایی نیز در حال کار بر روی نمونه های اولیه مشابه هستند و این مسابقه پیچیده ای است، اما چین شانس برنده شدن را دارد.

منبع: scmp

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.