• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

حرکت چین به سمت نیروی نظامی هوشمندتر

  • کد خبر : 2489
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
حرکت چین به سمت نیروی نظامی هوشمندتر
چین در حال تغییر شکل سیستم تحصیلات تکمیلی نظامی، از جمله پرورش استعدادهای فنی بیشتر است تا نیروهای مسلح خود را هوشمندتر کند. این تصمیم بخشی از تلاش گسترده‌ چین در راستای مدرن سازی نیروهای مسلح و آمادگی نظامی در تغییرات محیط بین‌المللی ناشی از جنگ در اوکراین است.

طرح توسعه استعدادهای جدید که بر پرورش پرسنل نظامی با پیشینه فناوری پیشرفته و مهارت‌های رزمی تمرکز دارد، بخشی از اصلاحات گسترده در حال انجام است و هدف آن تبدیل ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) به یک نیروی نظامی مدرن تا سال ۲۰۲۷ عنوان شده است.

این طرح، به طور جامع شکل‌دهی مجدد سیستم آموزش تحصیلات تکمیلی نظامی را ترویج می‌کند و تعداد زیادی از پرسنل نظامی جدید در سطح بالا را آموزش می‌دهد. البته متن کامل این طرح برای عموم منتشر نشده است.

آموزش‌های جدید بر چهار نوع استعداد متمرکز خواهد بود: استعدادهای مربوط به فرماندهی رزمی مشترک، انواع جدید نیروهای رزمی، نوآوری علمی و فناوری سطح بالا و مدیریت استراتژیک سطح بالا. این تغییرات همچنین شامل آموزش دوره‌های جدید در زمینه مبارزه، توسعه معلمان آگاه در جنگ واقعی و ارتقا ارزیابی تحصیلات تکمیلی می‌شود.

بر اساس آمارها، تعداد ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان نظامی در رشته‌های نیروی سنتی کاهش یافته در حالی که تعداد رشته‌های مرتبط با انواع جدید قابلیت‌های رزمی افزایش یافته است و برنامه‌هایی هم برای آموزش پرسنل در حوزه اطلاعات نظامی و هوافضا وجود دارد.

علاوه بر اصلاحات در بخش تحصیلات تکمیلی، در زمینه استخدام ارتش در سال جاری نیز برای افرادی که مهارت‌های لازم برای آمادگی جنگی را دارند، اولویت در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس جمهور شی جین پینگ در جریان کنفرانسی در مورد استعدادهای نظامی در ماه نوامبر، از ارتش چین خواست تا متخصصان با استعداد بیشتری را که به گفته او «مرکز» دستیابی به اهداف کلیدی ارتش هستند را استخدام و آموزش دهد.

با توجه به تغییر سریع وضعیت در ژئوپلیتیک جهانی، علم و فناوری و توسعه نظامی، نیروهای مسلح چین باید برای تقویت استعدادهای نظامی تقویت شوند تا این اطمینان حاصل شود که منابع انسانی آن می‌توانند به اهداف خود برسند.

انتشار سند جدید اصلاحات نظامی در مقطع کارشناسی ارشد در حالی صورت می‌گیرد که پکن با نیاز فوری‌تری برای پیشبرد ارتش خود مواجه است، زیرا تنش‌ها در چندین جهت، به ویژه در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان تشدید شده است. کارشناسان نظامی چین بر این نظرند که حمله روسیه به اوکراین چین را بر آن داشت تا در مورد استراتژی توسعه نظامی خود تجدید نظر کند.

توسعه استعدادهای جدید در راستای توسعه سریع تسلیحات پیشرفته ارتش و آماده‌سازی برای موقعیت‌های جنگی پیچیده آینده است. برای مثال، یک نیروی نظامی نه تنها باید در مورد کشتی‌های جنگی، بلکه سایر تجهیزات جنگی نیز اطلاع داشته و همچنین از نبرد هماهنگ برای جنگ‌های آینده نیز آگاهی داشته باشد؛ زیرا انواع مختلف سلاح‌های جدید در جنگ‌های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.