• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

جیلی خودروساز چینی وارد رقابت ساخت تلفن‌های هوشمند می‌شود

  • کد خبر : 1703
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
جیلی خودروساز چینی وارد رقابت ساخت تلفن‌های هوشمند می‌شود
هجوم جیلی به بازار گوشی‌های هوشمند به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم جدید یک مسیر توسعه منطقی بود زیرا شرکت‌های بزرگ در گذشته رویکردهای مشابهی را در پیش گرفته بودند.

خودروساز چینی ججیانگ جیلی هولدینگ اعلام کرد که بنیانگذار آن لی شوفو با هدف ایجاد یک اکوسیستم متصل به یکدیگر، شرکت جدیدی را برای ساخت گوشی‌های هوشمند راه اندازی کرده است.

این شرکت جدید، با نام Hubei Xingji Shidai Technology، با منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهان موافقتنامه‌ای را امضا کرد تا مقر خود را در شهر مرکزی چین تأسیس کند، جایی که دستگاه‌های هوشمند شامل تلفن‌های هوشمند را توسعه می‌دهد.

لی شوفو، رئیس هلدینگ جیلی در بیانیه‌ای گفت: “ارتباط تنگاتنگی در فناوری‌های داخل کابین خودروهای هوشمند و فناوری‌های نرم افزاری تلفن‌های هوشمند وجود دارد. روند اصلی در آینده ایجاد اکوسیستم‌های کاربر در سراسر مرزها و ارائه تجربه‌های راحت‌تر، هوشمندتر و چند صفحه‌ای به کاربران است.”

هدف Xingji Shidai این است که خود را در بخش برتر بازار گوشی‌های هوشمند قرار دهد و از تجربیات گسترده جیلی در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه، تولید هوشمند پیشرفته، ادغام زنجیره صنعتی، هوشمندسازی خودرو، توسعه نرم افزار و زیرساخت‌های جهانی استفاده کند.

حرکت خودروساز مستقر در هانگجو به بخش رقابتی تلفن‌های هوشمند بسیار ناهنجار است. در حالی که خودروسازان از دستگاه‌های فناوری دوری کرده‌اند، غول‌های فناوری سرزمین اصلی چین مانند بیدو، تنسنت و علی‌بابا به بخش خودروهای برقی وارد شده‌اند.

استنلی چان، مدیر تحقیقات امپراتور سکیوریتس، با اشاره به قرارداد خودروی برقی غول گوشی‌های هوشمند شیائومی، اظهار داشت: هجوم جیلی به بازار گوشی‌های هوشمند به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم جدید یک مسیر توسعه منطقی بود زیرا شرکت‌های بزرگ در گذشته رویکردهای مشابهی را در پیش گرفته بودند. این سرمایه گذاری در ماه مارس اعلام شد.

شیائومی پروژه خودروهای برقی خود را با سرمایه گذاری اولیه ۱٫۵ میلیارد دلار آغاز کرد و انتظار می‌رود تا ۱۰ سال آینده ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خود هزینه کند. لی جون بنیانگذار شرکت، خودروهای برقی را  “انتخابی طبیعی” برای سازنده ابزارهای چینی برای توسعه به اصطلاح هوش مصنوعی اکوسیستم اشیا توصیف کرد.

با این حال، چان در این باره گفت که شرکت جدید تلفن‌های هوشمند که توسط رئیس جیلی راه اندازی شده است با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد.

چان می گوید: “[برای جیلی] آسان نخواهد بود، هم از نظر رقابت و هم ایجاد یک نام تجاری جدید برای ورود به بازار. رقابت شدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند در چین و در سطح جهانی وجود دارد، به ویژه برای دستگاه‌های رده بالا.”

به گفته این شرکت، توسعه دستگاه‌های تلفن همراه، ماهواره‌ها و قابلیت حمل و نقل هوایی بخشی از برنامه‌های تحول گروه است.

جیلی همچنین اعلام کرده است که اولین ماهواره‌های خود را در مرکز تولید و آزمایش ماهواره جدید این شرکت در تایجو در استان ساحلی شرقی ججیانگ تولید کرده است. مالک خودروهای ولوو در ماه مارس سال گذشته اعلام کرد که ساخت ماهواره را آغاز می‌کند و شرط می‌بندد که این شرکت در صنعت خودروهای بدون راننده برتری خواهد داشت و سیستم‌های ناوبری دقیق‌تری ارائه می‌دهد.

پیشتر در ماه می نیز این خودروساز چینی با توسعه دهنده آلمانی “ولوکوپتر” مشارکت کرد و زمینه را برای راه اندازی تاکسی‌های هوایی در چین فراهم کرد. جیلی قبلاً در سال ۲۰۱۹ سرمایه گذاری ۹۴ میلیون دلاری را در این شرکت هدایت کرده بود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1703

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.