• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

جستجوی دولتی چین برای شناسایی نوآوری‌های تحول آفرین

  • کد خبر : 2784
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۳
جستجوی دولتی چین برای شناسایی نوآوری‌های تحول آفرین
وزارت علوم و فناوری چین در نظر دارد جستجوی سراسری برای نوآوری‌های تحول آفرین یا پیشرفت‌های فناوری تغییردهنده بازی به راه اندازد، اگرچه کمپین مشابه در سال گذشته دستاورد خیره‌کننده‌ای نداشت.

رقابت ملی نوآوری فناوری تحول آفرین چین درخواست شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی را می‌پذیرد و آن‌هایی که در زمینه‌هایی مانند نیمه‌رساناها، هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و تجهیزات تولیدی پیشرفته هستند را بیشتر تشویق می‌کند.

در حالی که بحث بر سر اینکه جستجوی دولت برای فناوری‌های تحول آفرین چقدر می‌تواند موثر باشد، وجود دارد، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که هدف از این اقدام و شناسایی پیشرفت صنعت و جایگزینی محصولات اصلی است و شناسایی فناوری‌های تحول آفرین استراتژیک، آینده‌نگر و نوآورانه موتور قدرتمندی برای کشور و دستیابی به خودکفایی فناوری خواهد بود.

در رقابت سال گذشته، دولت چین ۳۶ پروژه را از میان نزدیک به ۳ هزار شرکت کننده انتخاب کرد، اما مشخص نیست به برندگان چه چیزی تعلق گرفته است. با این حال، چنین تاییدیه‌هایی از سوی دولت مرکزی اغلب می‌تواند به مزایایی مانند سیاست‌های مالیاتی و یارانه‌های مطلوب دولت تبدیل شود.

تمایل چین برای قطع وابستگی به فناوری‌های اصلی وارداتی، به‌ویژه از ایالات متحده، این کشور را در مسیر یک حرکت دولتی برای پیشرفت فناوری قرار داده و این امید وجود دارد که چین بتواند در زمینه های کلیدی پیشرفت کند تا بتواند میانبرهایی برای برتری فناوری پیدا کند.

همراه با تلاش‌های وزارت فناوری، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در حال بررسی فهرست‌های شرکت‌های صنعتی این کشور برای شناسایی غول‌های کوچک، یعنی شرکت‌های کوچک با محصولات رقابتی است که می‌توانند به چین در پر کردن شکاف‌های زنجیره تامین کمک کنند.

MIIT اخیراً معیارهای انتخاب دقیقی را برای غول‌های کوچک منتشر کرده و گفته است که دولت با آنها رفتار ترجیحی مانند یارانه‌ و کاهش مالیات ارائه خواهد کرد. این کشور همچنین یک پلتفرم باز برای سرعت بخشیدن به توسعه سیستم عامل‌های دسکتاپ داخلی ایجاد کرد تا وابستگی خود را به فناوری‌های غربی در این زمینه کاهش دهد.

منبع: scmp

 

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.