• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

جذب فروشندگان مرزی چینی از سوی غول تجارت الکترونیک روسیه

  • کد خبر : 4391
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
جذب فروشندگان مرزی چینی از سوی غول تجارت الکترونیک روسیه
اوزون، غول تجارت الکترونیک روسیه مانند آمازون، فروشندگان مرزی چینی را جذب می‌کند، زیرا مصرف کنندگان محلی پس از تهاجم این کشور به اوکراین که منجر به مهاجرت برندهای غربی شد، به محصولات چینی و خرید آنلاین روی آورده‌اند.

فعالیت‌های تجاری روسیه در ابتدای جنگ به پایین‌ترین حد خود رسیده و تقاضا برای محصولات چینی از آن زمان به شدت افزایش یافته و در حال حاضر بیشترین افزایش مجدد کالاهای وارداتی را به خود اختصاص داده است.

فروشندگان مرزی چینی به دنبال فرصت‌های جدید و دست‌نخورده هستند و روسیه بازار خوب و یک پنجره فرصت طلایی برای بازرگانان چینی است.

روسیه که هنوز در اوکراین گرفتار است، از سوی بسیاری از برندهای بین‌المللی تحریم شده است.

پس از آغاز خصومت‌ها، وزارت خارجه چین گفت که تجارت عادی با روسیه ادامه خواهد داشت و تحریم‌های آمریکا بر مسکو نباید به حقوق مشروع چین آسیب برساند.

روسیه در سال جاری روابط تجاری نزدیکتری با چین برقرار کرده است. بر اساس داده های گمرک چین، تجارت دوجانبه این کشور با روسیه در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۲ رشد ۳۱ درصدی داشته است. در ماه ژوئیه، صادرات چین به روسیه به سطح قبل از جنگ نزدیک و ۶٫۷ میلیارد دلار کالاهای چینی توسط روسیه خریداری شده است.

برندهای مهمی که از روسیه خارج شده‌اند عبارتند از اچ اند ام، ایکیا، اپل و سامسونگ. پلتفرم‌های خرید آنلاین از جمله آمازون و خرده‌فروشی‌های الکترونیک مد مانند فارفچ نیز تحویل به این کشور را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

خروج غربی‌ها، درها را به روی فروشندگان چینی گشود. سازندگان گوشی‌های هوشمند به سرعت شکاف اپل و سامسونگ را پر کردند. برندهای چینی دو سوم فروش گوشی‌های هوشمند جدید روسیه را تشکیل می‌دهند و سهم بازار آنها هر ماه افزایش می‌یابد.

گذشته از تغییر چشم‌انداز ژئوپلیتیکی، بهبود زیرساخت‌ها برای تجارت الکترونیک در روسیه دلیل اصلی دیگر فروشندگان چینی برای ورود به بازار است.

اوزون یک شبکه لجستیکی ساخته که میانگین زمان تحویل را از ۴۵ روز به سه هفته کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود این زمان کاهش بیشتر نیز داشته باشد زیرا شرکت قصد دارد در سه ماهه اول سال آینده سرویس جدیدی را برای فروشندگان چینی راه‌اندازی کند که به بازرگانان امکان می‌دهد کالاهای خود را از قبل در انبارهای شرکت ارسال و ذخیره کنند.

انتظار می رود این سرویس پس از ثبت سفارش مشتریان و شروع حمل و نقل از انبار، میانگین دوره حمل و نقل را به ۱۰ تا ۱۲ روز کاهش دهد.

در حال حاضر هدف اوزون برای ثبت نام یکصد هزار تاجر چینی تا سال ۲۰۲۴ است که افزایش ده برابری تعداد فعلی فروشندگان چینی در اوزون است. تجار چینی در حال حاضر حدود ۵۵ درصد از یکصد و هشتاد هزار فروشنده فعال اوزون را تشکیل می‌دهند.

اوزون به دنبال جذب برندهای چینی با زنجیره تامین مستحکم و کیفیت محصول قابل اعتماد، و همچنین کارخانه‌هایی است که محصولاتی با ارزش تولید می‌کنند.

این شرکت به تازگی نیز اعلام کرد که اولین دفتر چینی خود را در شهر شنژن، مرکزی برای جامعه تجارت الکترونیک فرامرزی راه اندازی کرده است. اوزون به افزایش سرمایه گذاری خود در بازار چین، به منظور ایجاد شبکه های لجستیک و منابع برای بازرگانان محلی مانند مشوق‌های تخفیف و آموزش ادامه خواهد داد.

اوزون که به عنوان آمازون روسیه شناخته می‌شود، به عنوان یک فروشنده آنلاین کتاب در سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرد و در سال‌های اخیر به بازاری برای محصولات مختلف تبدیل شد. این شرکت بورسی نزدک اعلام کرد که در سه ماهه سوم امسال ۳۲٫۷ میلیون خریدار فعال داشته و حجم کالاهای ناخالص آن (GMV) در بازار دو برابر شده و به ۱۴۷ میلیارد روبل (۲٫۳۸ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

این شرکت با علی اکسپرس روسیه، سرمایه‌گذاری مشترک تجارت الکترونیک بین گروه علی بابا و سه شریک روسی رقابت می‌کند که پلتفرم آشناتری برای بازرگانان چینی است و در آن بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در حالی که تقاضا برای کالاهای چینی افزایش یافته، اما ابهامات مربوط به فعالیت در روسیه همچنان برای مشاغل چینی وجود دارد.

بازرگانان چینی همچنین تحت تاثیر نوسانات روبل و تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند که تا حذف روسیه از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت گسترش می‌یابد. بازرگانان چینی می‌توانند قیمت محصول را تعیین کنند و به یوان چین یا دلار آمریکا پرداخت کنند. این شرکت در بیانیه قبلی اعلام کرد که می‌تواند از سوئیفت با تعداد معینی از بانک‌های شریک استفاده کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4391

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.