• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

جاسوسی ماهواره چین از ماهواره‌های آمریکا

  • کد خبر : 4337
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
جاسوسی ماهواره چین از ماهواره‌های آمریکا
بر اساس یک گزارش، ماهواره چینی TJS-3 که در سال ۲۰۱۸ به مدار ژئو پرتاب شد، اقدام به جاسوسی از ماهواره‌های آمریکایی می‌کند.

داده‌های مداری نشان می‌دهد TJS-3 در ماه‌های اخیر پروازهای نزدیکی به ماهواره‌های ایالات متحده داشته است.

به عنوان مثال، این ماهواره در امتداد مدار ژئو در حال حرکت بوده، اما پروازهای نزدیکی به ماهواره‌های USA 233 و USA 298 نیز داشته است؛ دو ماهواره مخابراتی با ماموریت نظامی که نیروی فضایی آمریکا آن‌ها را اپراتوری می‌کند.

ماهواره TJS-3 با وزن ۲۷۰۰ کیلوگرم از باس ماهواره‌ای SAST-5000 بهره می‌برد و سازمان دولتی علوم و فناوری چین (CAST) آن را ساخته است. چین در زمان پرتاب این ماهواره از آن به عنوان یک ماهواره مخابراتی یاد کرده است، اما گمان می‌رود که اهداف جاسوسی را دنبال می‌کند.

ماهواره‌ها در مدار ژئو در ارتفاع بیش از ۳۵ هزار کیلومتری زمین در حرکتند، جایی که سرعت آن‌ها با چرخش زمین مطابقت دارد. از همین رو این مدار برای مقاصد ارتباطاتی و اهداف دیگر بسیار ارزشمند است. در عین حال، ماهواره‌ای که مدار خود را مقداری بالا می‌برد یا پایین می‌آورد، می‌تواند به ترتیب به سمت غرب یا شرق ماهواره‌های دیگر حرکت کند و در طول زمان امکان می‌یابد تا از کنار ماهواره‌های دیگر عبور کرده و آن‌ها را پایش کند.

ایالات متحده، روسیه و چین در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای ماهواره‌های یکدیگر را در مدار ژئو زیر نظر داشته‌اند؛ امری که به یک مسابقه در کسب اطلاعات و جاسوسی از ماهواره‌های دیگر شباهت پیدا کرده است.

منبع: space

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4337

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.