• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

تولید پهپاد در چین رکورد زد

  • کد خبر : 4982
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
تولید پهپاد در چین رکورد زد
تولید صنایع پهپاد در چین طی سال گذشته میلادی برای نخستین بار از رقم ۱۴ میلیارد دلار عبور کرد.

دلیل عمده این امر گسترش بازار در حوزه پهپادهای با قابلیت پرواز در ارتفاع پایین عنوان شده که به افزایش تقاضای داخلی نیز کمک کرده است. به گفته یانگ جینکای (Yang Jincai)، رئیس انجمن صنایع پهپاد در شهر شنژن (Shenzhen)، این رقم در سال ۲۰۲۲ به مرز ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید. تولید پهپاد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۲.۳ میلیارد دلار بود که در سال گذشته افزایش حدودا ۳۴ درصدی را تجربه کرد.

بر این اساس بیش از ۱۵ هزار کسب و کار مرتبط با صنعت پهپاد در چین تا پایان سال ۲۰۲۲ فعال بوده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲ هزار شرکت بوده است که افزایش ۲۵ درصدی را برای سال گذشته نشان می‌دهد. به علاوه، تعداد پهپادهای ثبت‌شده در چین در سال ۲۰۲۲ به عدد ۹۵ هزار رسید.

کارشناسان عوامل اصلی رشد صنعت پهپاد در چین را علاوه بر سیاست پکن برای تقویت حمل و نقل وسایل نقلیه بدون سرنشین در ارتفاع‌های پایین، افزایش رقابت برای استفاده از پهپادها جهت تحویل محموله می‌دانند؛ امری که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های نیروی کار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

با این وجود، تعداد شرکت‌های فعال در حوزه پهپاد در شهر شنژن که محل استقرار شرکت DJI است، از ۱۵۰۰ شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۰۰ شرکت کاهش یافت. این در حالی است که مجموع تولید شرکت‌های شنژن در سال گذشته از رقم ۸.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۶ میلیارد دلار میلیارد رسید.

شنژن تا اواسط سال ۲۰۲۲ تولید بیش از ۷۰ درصد از پهپادهای مصرفی جهان و حدود ۵۰ درصد از پهپادهای صنعتی را در اختیار خود داشت. چنین رشدی در شرایطی اتفاق می‌افتد که ایالات متحده علیه صنعت پهپاد چین تحریم‌های تجاری وضع کرده است. این تحریم‌ها شرکت DJI به عنوان بزرگترین سازنده پهپادهای مصرفی جهان را نیز شامل می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.