• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

تولید ماده ابریشمی به صرفه برای استفاده در ایمپلنت‌های دندانی

  • کد خبر : 3730
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۳
تولید ماده ابریشمی به صرفه برای استفاده در ایمپلنت‌های دندانی
تیم تحقیقاتی دانشگاه ووهان یک محلول ابریشمی برای دندانپزشکان تولید کرد.

دانشمندان چینی ماده جدیدی بر پایه ابریشم برای استفاده در ایمپلنت‌های دندانی ساخته‌اند که می‌تواند جایگزین مواد وارداتی گران قیمت و کاهش هزینه‌ها جهت استفاده در پروسه درمان بیماران با مشکلات دهان و دندان شود.

این ماده جدید که به عنوان غشای فیبروئین ابریشم قابل جذب شناخته می‌شود، باعث بهبود استخوان می‌شود و به پرکردن سوراخ کاشت بعد از آن کمک می‌کند.

غشایی که در حال حاضر استفاده می‌شود عمدتاً از بافت حیوانی مانند کلاژن پوست خوک استخراج می‌شود. به گفته محققین و سازنده‌های اصلی این محصول، مواد جدیدی که با استفاده از ابریشم ساخته شده است، پایداری و امنیت بیولوژیکی بهتری را ارائه می‌دهد و احتمال کمتری برای ایجاد عفونت وجود دارد. پژوهشگران بیان داشته‌اند که غشاهای موجود خیلی سریع تحلیل می‌روند، اما این غشاء می‌تواند دو برابر بیشتر، تا چهار هفته دوام بیاورد، و در بهبودی و روند درمان بسیار مناسب است. تیم تحقیقاتی برای آزمایشات بالینی، غشای جدید را در ۱۳۲ آزمایش بالینی در بیمارستان‌های برتر ووهان آزمایش کرده‌اند و نتایج بسیار خوب بوده است.

این غشاء اولین وسیله پزشکی فیبروئین ابریشم ایمپلنت داخلی بود که در پروتزهای دندانی مورد تایید اداره ملی محصولات پزشکی در ماه اکتبر قرار گرفت و وابستگی به ایمپلنت‌های دندانی پیشرفته خارجی را از بین برد.

غشای جدید ۱۰۰۰ یوان (۱۳۹ دلار) قیمت دارد که معادل نصف قیمت وارداتی است و به کاهش فشار اقتصادی بر بیماران کمک می‌کند.

در سال ۲۰۰۸ هر سال تقاضا برای ۵۰ هزار ایمپلنت دندان وجود داشت و در سال‌های اخیر این رقم به ۵ میلیون رسیده است و این امکان وجود دارد که این میزان در آینده حداقل ۱۰ برابر شود. با بالا رفتن سن جمعیت، دندان‌های خوب تضمین کننده یک زندگی با کیفیت هستند.

دانشمندان و سازندگان این محصول در تلاش هستند که با تولید انبوه این محصول بفکر صادرات آن عمدتاً به بازارهای داخلی و آسیا و اقیانوسیه باشند. آنها به دنبال همکاری با هشت بیمارستان در سراسر کشور چین بوده‌اند و انتظار می‌رود ۱۰۰ هزار غشا فیبروئین ابریشم قابل جذب در سال آینده تولید شود و ارزش بازار داخلی چین تا ۲ میلیارد یوان باشد.

مدیر کل شرکت تولیدی این غشا، بیان کرده است که می‌توان از این محصول در جایگزینی بافت و بهبود زخم‌ها و استخوان‌ها نیز استفاده کرد.

دانشمندان دانشکده منابع و علوم محیطی دانشگاه ووهان، در سال‌های اخیر در حال مطالعه کاربردهای سبز برای انواع زیست‌توده از جمله سلولز، کیتین و فیبروئین از چوب، کاه، پوسته میگو و خرچنگ و کرم ابریشم بوده‌اند.

دنگ که یکی از توسعه دهندگان این غشا است به Changjiang Daily گفت که در آینده انتظار دارد از محصولات زیست توده نوآورانه تری مانند فیبروئین ابریشم در کارهای بالینی استفاده شود و این تیم به کار بر روی پیشرفت‌های تکنولوژیک ادامه خواهد داد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3730

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.