• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

کمبود استعداد در صنعت نیمه‌هادی، علت حرکت کُند چین در خودکفایی در تولید تراشه

  • کد خبر : 1911
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
کمبود استعداد در صنعت نیمه‌هادی، علت حرکت کُند چین در خودکفایی در تولید تراشه
بر اساس اعلام مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین، در پایان سال 2019 تقریباً 512هزار نفر در صنعت نیمه هادی چین کار می‌کردند که به سختی می‌توانست نیاز این بخش برای نیروی کار 745هزار نفری را تا سال 2022 برآورده کند.

به گفته بنیانگذار صنعت تولید تراشه چین، بزرگترین مانع برای دستیابی به خودکفایی در نیمه هادی‌ها در این کشور، کمبود مزمن استعداد در این صنعت است، نه کمبود بودجه.

ریچارد چانگ روگین، بنیانگذار و مدیر اجرایی سابق شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رساناهای ریخته‌گری تراشه (SMIC)، در کنفرانسی در شانگهای گفت: حمایت سرمایه‌ای و سیاسی، مشکل اصلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان نیست.

وی افزود: پرورش استعدادها در صنعت نیمه هادی کشور تنها محدود به آموزش آکادمیک نیست، بلکه تمرین و تجربه کسب  کردن نیز مهم است، مانند فعالیت  و کار در کارخانه‌ها.

ارزیابی او از عدم توازن در عرضه و تقاضای نیروی انسانی در صنعت نیمه هادی چین، از سوی داده‌های اخیر بازار نیز پشتیبانی می‌شود.

تقاضا برای نیروی کار در صنعت نیمه هادی افزایش یافته است. به گزارش ۵۱job.com، این صنعت در سه ماهه اول امسال ۶۵ درصد نیروی بیشتر استخدام کرده است، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰٫ این در بحبوحه افزایش ثبت شرکت‌های نیمه هادی جدید، از شرکت‌هایی که در همه چیز از طراحی گرفته تا تولید تراشه‌ها دخیل هستند، رخ می‌دهد.

با این حال، کمبود استعدادهای صنعت نیمه هادی در کشور همچنان حاد است. بر اساس گزارشی که امسال توسط موسسه تحقیقات مالی آموزشی چین در دانشگاه پکن منتشر شد، این رقم در سال ۲۰۱۹ از ۱۵۰هزار نفر در سال ۲۰۱۵ دو برابر شد و به حدود ۳۰۰هزار نفر رسید.

بر اساس اعلام مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین، در پایان سال ۲۰۱۹ تقریباً ۵۱۲هزار نفر در صنعت نیمه هادی چین کار می‌کردند که به سختی می‌توانست نیاز این بخش برای نیروی کار ۷۴۵هزار نفری را تا سال ۲۰۲۲ برآورده کند.

به عنوان بخشی از چهاردهمین برنامه پنج ساله، پکن قصد دارد هزینه‌های این کشور را برای تحقیقات علمی پایه، از جمله در مورد نیمه هادی‌ها، به ۸ درصد از کل هزینه‌های تحقیق و توسعه افزایش دهد.

با این حال، فقدان استعدادهای نیمه هادی، شرکت‌های نیمه هادی چینی را به جذب استعدادهای بیشتری از تایوان، به ویژه مدیران کهنه کار سوق داده است.

در حالی که چانگ قبلاً نسبت به توانایی چین برای رقابت با ایالات متحده در صنعت  نیمه هادی‌ها ابراز خوش بینی کرده بود، ولی او تاکید کرده است که به دلیل کمبود جهانی تراشه و تنش بین پکن و واشنگتن، وضعیت چالش برانگیزتر شده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1911

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.