• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

تولد اولین فرزند لقاح مصنوعی با توالی یابی و غربالگری بیماری‌های ژنتیکی در چین

  • کد خبر : 2759
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
تولد اولین فرزند لقاح مصنوعی با توالی یابی و غربالگری بیماری‌های ژنتیکی در چین
آکادمی علوم پزشکی چین (CAMS) دستاوردهای عمده پزشکی چین در قرن بیست و یکم را در کنفرانس توسعه پزشکی چین منتشر کرد.

این گزارش بر دستاوردهای عمده پزشکی و بهداشتی با ارزش‌های علمی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل توجه از سال ۲۰۰۰ تمرکز داشت. در طی این کنفرانس نتایج کار پژوهشی یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی آکادمیک Qiao Jie از بیمارستان سوم PKU و تیم مرکز نوآوری پیشگامان زیست پزشکی بعنوان دستاوردهای عمده پزشکی چین انتخاب شد.

در این بررسی، محققان ابتدا مکانیسم بیان ژن و تنظیم اپی ژنتیکی را در دوره رشد تولیدمثلی انسان آشکار کردند و به طور کامل رونوشت تک سلولی با دقت بالا و نقشه تغییر دینامیکی اپی ژنتیک سلول‌های زایای انسانی و جنین‌های اولیه را ترسیم کردند. همچنین، آنها اولین توالی یابی کامل ژنومی با دقت بالا از تخمک منفرد انسان را از طریق فناوری تک سلولی ژنوم تقویت کرده‌اند و اولین نوزاد IVF (لقاح مصنوعی) را با توالی یابی و غربالگری بیماری‌های ژنتیکی تک ژنی و ناهنجاری‌های کروموزومی با موفقیت به دنیا آوردند.

این مطالعه توسط کمیته اخلاق مطالعه باروری در بیمارستان سوم دانشگاه پکن (مجوز تحقیق ۲۰۱۲SZ014) تایید شده است. این تحقیقات پیشگامانه تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین را بهبود بخشیده و توسعه تحقیقات بهداشت باروری را در چین ترویج می‌کند. تجزیه و تحلیل ژنوم تک سلولی تخمک‌های انسانی برای تحقیقات میوز و غربالگری ژنومی قبل از لانه گزینی مهم است.

در این رابطه مقاله علمی توسط تیم تحقیقاتی در مورد تأیید چرخه‌های تقویتی مبتنی بر (MALBAC) در تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی یا غربالگری در مجله Cell به چاپ رسیده است.

منبع: pku

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2759

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.