• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

توسعه ۵G در چین به منظور توانمندسازی طیف گسترده‌تری از صنایع در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 772
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
توسعه ۵G در چین به منظور توانمندسازی طیف گسترده‌تری از صنایع در سال ۲۰۲۱
یکی از مقامات چینی اعلام کرد که این کشور در سال 2021 صنعت 5G را با ارتقای قابلیت پوشش شبکه، زیرساخت‌های صنعتی، و نوآوری در کاربردها تقویت خواهد نمود.

ژائو ژیگوئو، رئیس دفتر مدیریت امنیت سایبری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در سال گذشته با افزایش مداوم سرمایه‌گذاری‌ها، گام‌های محکمی در جهت توسعه تجاری ۵G در چین برداشته شده است.

وی افزود که تا سال ۲۰۲۰ تمام شهرهای بالاتر از سطح پریفکچر (prefecture) از پوشش کامل شبکه‌های ۵G برخوردار بودند، بیش از ۲۰۰ میلیون پایانه اتصال ۵G وجود داشت و بیش از ۱,۱۰۰ پروژه اینترنت ۵G پلاس صنعتی به اجرا درآمده بود.

به گفته ژائو، چین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰ هزار ایستگاه پایه ۵G تاسیس خواهد کرد و پوشش شبکه ۵G را در طیف گسترده‌تر و در سطوح بالاتری ارتقا خواهد داد.

این کشور از مدل‌های مصرف نوظهور مانند ۵G به‌اضافه VR/AR (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) یا بازی‌های همه‌جانبه (immersive gaming) پشتیبانی خواهد نمود و در راستای ادغام فناوری ۵G در خدمات روزمره مانند خدمات بهداشتی، مراقبت از سالمندان و خدمات نظافتی گام خواهد برداشت.

ژائو می‌گوید که تلاش برای سازماندهی و اجرای آزمایش‌های ۵G موج میلی‌متری، سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های کلیدی، تقویت ارتباطات و پیوندهای ضعیف و اطمینان از ایمنی زنجیره‌های صنعتی و زنجیره تامین هم ادامه خواهد داشت.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=772

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.