• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
5

توسعه هواگردهای ناونشین ارتش چین

  • کد خبر : 2775
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
توسعه هواگردهای ناونشین ارتش چین
چین تلاش‌ خود را برای توسعه نسل بعدی هواگرهای ناوپایه و ناوهای هواپیمابر افزایش داده و عکس‌هایی که اخیر منتشر شده، پیشرفت پکن را در توسعه هواپیماهای هشدار اولیه و جت‌های جنگنده رادارگریز نشان می‌دهد.

ویدئویی که به تازگی در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد، KJ-600 – اولین هواپیمای هشدار زودهنگام چین که قادر به عملیات بر روی ناوها است – را در یک پرواز آزمایشی بر فراز شهر شمال غربی شیان، نشان می‌دهد.

KJ-600 نخستین پرواز خود را در آگوست ۲۰۲۰ انجام داد و جدیدترین تصاویر آنلاین یک هواپیما را با رنگ سبز و سفید نشان می‌دهد – که نشان می‌دهد هنوز یک نمونه اولیه است – و روی دماغه آن یک لوله پیتوت بیرون زده بود که برای اندازه گیری سرعت هوا استفاده می‌شود.

به گفته محققین، این هواپیما دارای رادارهای آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA) است.

نیروی هوایی ارتش چین به هواپیماهای هشدار زودهنگام زمینی KJ-2000 و KJ-500 مجهز شده است. اما در حال حاضر، ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی چین باید برای سیستم هشدار زودهنگام هوابرد خود به بالگردها متکی باشد.

هنگامی که KJ-600 با برد، سرعت و بار بسیار بهبود یافته وارد عملیات میشود، می تواند آگاهی موقعیتی گروه حمله را تا حد زیادی افزایش دهد و همچنین می‌تواند کلید ارتباطات در زنجیره فرماندهی میدان نبرد و شبکه پیوند داده باشد و حتی برای هدایت موشک‌های شلیک شده از ناوشکن‌ها از زمین در حملات بر فراز افق استفاده شود.

اخبار مربوط به KJ-600 به دنبال انتشار عکسی رخ داد که گمان می‌رفت جنگنده رادارگریز ناوپایه بعدی را نشان می‌دهد.

منبع: scmp

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2775

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.