• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11

توسعه بلاکچین راه چین برای رهبری در عرصه فناوری جهانی

  • کد خبر : 1362
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
توسعه بلاکچین راه چین برای رهبری در عرصه فناوری جهانی
در حالی که چین مدتی است که از توسعه بلاکچین در دامنه‌های خاص پشتیبانی می‌کند، پس از تایید رئیس جمهور شی جین پینگ در اواخر سال ۲۰۱۹، این صنعت پیشرفت کمی بیش از حد فعالیت انفجاری داشته است.

دولت چین در حال استقرار پایگاه‌های داده توزیع شده با استقرار یک سیستم پیشرفته صنعتی بلاکچین است، آن هم در شرایطی که این کشور به دنبال ترکیب این فناوری در برنامه‌های اقتصادی و توسعه خود است.

براساس سندی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) و اداره فضای مجازی چین (CAC) منتشر شده است، این کشور قصد دارد استانداردهای صنعتی، مشوق‌های مالیاتی و حمایت از مالکیت معنوی را برای حمایت از صنعت بلاکچین ایجاد کند، با این هدف که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به عنوان رهبر جهانی شناخته شود. در این سند همچنین به برنامه‌هایی برای افزایش همکاری جهانی تحت ابتکار عمل کمربند و جاده (BRI) اشاره شده است.

متیو گراهام، مدیرعامل Sino Global Capital در این باره گفت: رهنمودهای اخیر، تعهد دیرینه سیاست گذاران به فناوری بلاکچین را به عنوان یک فناوری کلیدی و استراتژیک تایید می‌کند.

این سند بر لزوم پرورش قهرمانان ملی که می‌توانند در سطح جهانی رقابت کنند، تاکید دارد و همچنین بر اهمیت بلاکچین برای اقتصاد واقعی – از جمله مدیریت زنجیره تامین، ردیابی محصول و اشتراک گذاشتن داده‌ها – و خدمات عمومی مانند اسناد شناسایی، ثبت املاک، و آموزش و مدیریت داده‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی تاکید دارد.

در حالی که چین مدتی است که از توسعه بلاکچین در دامنه‌های خاص پشتیبانی می‌کند، پس از تایید رئیس جمهور شی جین پینگ در اواخر سال ۲۰۱۹، این صنعت پیشرفت کمی بیش از حد فعالیت انفجاری داشته است.

گائو چنگ شی، متخصص رمزنگاری و شریک بنیانگذار توسعه فناوری بلاکچین شانگهای Hashvalue Technology گفت: در سطح جهانی، صنعت بلاکچین با یک مانع تجاری روبرو است زیرا برخی از کاردبردها، مانند ردیابی و اثبات کپی رایت، آنطور که انتظار می‌رود سودآور نیستند. ولی این صنعت هنوز “در مراحل اولیه” است.

هنوز هم قرار است این صنعت در چین بیش از هر جای دیگر جهان رشد کند. شرکت اطلاعات بازار IDC تخمین می‌زند که این صنعت در چین سالانه ۵۴٫۶ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ به ۲٫۵ میلیارد دلار برسد، بالاتر از میانگین جهانی ۴۸ درصد.

بلاکچین یک ابزار توزیع دائمی و مقاوم در برابر دستکاری برای انجام معاملات و مبادلات است که بیشتر به عنوان فناوری پشتیبان بیت کوین شناخته می‌شود. در حالی که پکن رابطه پیچیده‌ای با رمزارزها دارد، اما ماهیت فناوری بلاکچین آن را برای سایر موارد استفاده، مانند ردیابی اسناد و پیگیری مالکیت کالاهای دیجیتال، ایده آل می‌کند – چیزی که به رونق اخیر توکن‌های غیرقابل استفاده (NFT) کمک کرده است.

پکن از سال ۲۰۱۳ داد و ستد ارزهای رمزنگاری شده را محدود کرده و از آن زمان تاکنون چندین بار این گونه فعالیت‌ها را سرکوب کرده است. در آخرین اقدام خود در ماه گذشته، نهاد مالی شورای دولتی با صدور هشدار خواستار برخورد با استخراج بیت کوین شد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1362

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.