• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

توجه به تحصیل در روسیه در برنامه جدید بورسیه تحصیلی خارجی چین

  • کد خبر : 4323
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
توجه به تحصیل در روسیه در برنامه جدید بورسیه تحصیلی خارجی چین
پس از نزدیک به سه سال کنترل شدید مرزی، دانشجویان چینی بار دیگر به تحصیل در خارج از کشور تشویق شدند و روسیه یکی از مقاصد برتر تحصیلی آنهاست.

چنین برنامه‌هایی در سرااسر همه‌گیری جهانی ارائه شد، اما محدودیت‌های سخت مرزی دانشجویان چینی را از سفرهای بین‌المللی منصرف کرده بود.

طبق یک برنامه مشترک بین چین و روسیه، به دانشجویانی که در “موضوعات پیشرو در روسیه” مانند هوانوردی و فضا، ساخت مکانیک و مهندسی مواد جدید تخصص دارند، هنگام درخواست برای تحصیل در روسیه “اولویت انتخاب” داده می‌شود.

شهریه کامل تحصیل توسط طرف روسی پرداخت خواهد شد و دولت چین بودجه سفر و یارانه به آنها ارائه می‌کند.

طبق اعلامیه منتشر شده، اخیرا دانشگاهی در استان هنان چین مرکزی، دانشجویان را به درخواست بورسیه تحصیلی دولت چین برای تحصیل در روسیه و بلاروس به عنوان بخشی از تلاش‌ برای “پرورش استعداد با ترکیبی از تخصص و مهارت زبان” تشویق کرد.

با این حال، دانشجویان از درخواست برای تحصیل در اوکراین، که قبلاً در این برنامه گنجانده شده بود، منصرف می‌شوند و با توجه به وضعیت ناپایدار این کشور، اعزام دانش‌آموزان به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین درخواست‌ها برای یک برنامه تبادل دانشجو که توسط دولت کره جنوبی حمایت می‌شود، با بودجه برای ۷۰ دانشجوی چینی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در موضوعاتی مانند الکترونیک، مهندسی خودرو، کشتی‌سازی، فضا، زیست‌شناسی یا مواد جدید هستند، پذیرفته می‌شود.

وزارت آموزش چین همچنین تحت یک برنامه دولتی دوجانبه شروع به پذیرش درخواست‌های کارمندان دولتی کرده که مایل به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور هستند.

چین مانند بسیاری از کشورهای دیگر بورسیه هایی را برای تأمین مالی دانشجویان و متخصصان برای تحصیل در خارج از کشور ارائه کرده است. کسانی که بورسیه دولتی دریافت می‌کنند باید پس از اتمام دوره تحصیلی خود به چین بازگردند.

در همین حال، دانش آموزان دبیرستانی که زبان روسی را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند نیز برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه تشویق می‌شوند.

به گفته دپارتمان آموزش در هنان، در مجموع ۱۴ دانش آموز از این استان به این برنامه معرفی شدند که شهریه کامل برای حداکثر شش سال تحصیل در یکی از ۴۰ دانشگاه روسیه به آنها ارائه می‌شود.

بر اساس یک سند دولتی منتشر شده در سال ۲۰۱۹، در مجموع ۱۰۰ فارغ التحصیل دبیرستان چینی از هیلونگجیانگ، هنان، مغولستان داخلی و گوانگدونگ برای تحصیل در روسیه با موضوعاتی همچون ریاضیات، فیزیک و مهندسی هسته‌ای تا ساخت هواپیما و موشک حمایت مالی شدند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4323

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.