• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

تنسنت، غول فناوری چینی به دنبال پیشرفت آینده اینترنت

  • کد خبر : 3885
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
تنسنت، غول فناوری چینی به دنبال پیشرفت آینده اینترنت
تنسنت، غول فناوری چینی سرانجام دو سال پس از معنای مفهوم "همگرایی فراگیر" را توضیح داد که آن را آینده اینترنت نامید و بسیاری از مردم را متحیر کرد.

مدیر عامل تنسنت برای اولین بار در بروشور سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۰ اصطلاحی را که به عنوان “اینترنت کوانژن” نیز شناخته می‌شود، ابداع کرد و آن را به عنوان “موج بعدی ارتقاء پس از دهه اول اینترنت موبایل” و “راه حلی برای رشد صنعتی جدید” و شکل دادن به شیوه‌ای جدید از زندگی از طریق پیوند دنیای مجازی و واقعی تعریف کرد. اما تعداد کمی از مردم معنای این مفاهیم را درک کرده‌اند.

مدیرعامل تنسنت اعلام کرده که دری به سوی آینده «همگرایی همه جانبه» با پیشرفت‌های مداوم در فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی و واقعیت گسترده باز می‌شود.

تنسنت یک اتصال دهنده از عصر رایانه شخصی به عصر اینترنت تلفن همراه بوده است و امیدوار است از فناوری‌های دیجیتال برای بهبود دنیای واقعی در سفر “همگرایی فراگیر” استفاده کند.

بر خلاف مفهوم متاورس – که یک دنیای مجازی همه جانبه را متصور می‌شود که در آن افراد می‌توانند از طریق بازنمایی دیجیتالی از خودشان با هم تعامل داشته باشند – بر اساس این مقاله، “همگرایی فراگیر” بیشتر بر کسب و کارها متمرکز است تا مصرف کنندگان.

نمونه‌های دیگر شامل فناوری‌هایی است که به کارگران اجازه می‌دهد تا از راه دور با وسایل نقلیه و ماشین‌ها در مکان‌های بالقوه خطرناک مانند معادن زغال‌سنگ و بنادر کار کنند، و مدیران کارخانه را قادر می‌سازد بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند تولید، نظارت کنند و تصمیم‌های بهتری بگیرند.

تنسنت گفت “همگرایی همه جانبه” می‌تواند به حل مسائل عملی در سناریوهای زندگی واقعی کمک کند، و نشان می‌دهد این شرکت بر روی کاربردهای تجاری فناوری خود تمرکز دارد.

طرح مجدد این مفهوم در حالی رخ می‌دهد که محصولات تنسنت از بازی‌های ویدیویی گرفته تا تبلیغات، تحت تأثیر اقتصاد نابسامان و عدم قطعیت‌های نظارتی قرار گرفته‌اند.

تنسنت که همچنان پرارزش‌ترین شرکت اینترنتی چین است، سال گذشته بیشتر سهام خود را در پلتفرم تجارت الکترونیک JD.com به سهامداران واگذار کرد، اگرچه اخیرا گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه تحت فشار بیشتر برای کاهش سبد سرمایه‌گذاری خود قرار گرفته است را تکذیب کرد.

قیمت سهام Tencent در هنگ کنگ در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از اوج خود در اوایل سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.