• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

تمرکز رویداد سیلیکون‌ولی پکن بر هوش مصنوعی

  • کد خبر : 4847
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
تمرکز رویداد سیلیکون‌ولی پکن بر هوش مصنوعی
مقامات دولتی چین اعلام کردند که انجمن  Zhongguancun موسوم به سیلیکون‌ولی پکن که یک رویداد فناوری سالانه تحت حمایت دولت است، بر هوش مصنوعی (AI) و همکاری بین‌المللی متمرکز است.

این کنفرانس شش روزه که در منطقه Zhongguancun در پکن برگزار می‌شود، در زمانی است که ربات هوش مصنوعی ChatGPT  در کانون توجه قرار دارد، و رقابت فناوری چین با ایالات متحده افزایش یافته است.

به گفته یو ینگجی، معاون شهردار پکن، این مجمع که موضوع آن “همکاری باز برای آینده مشترک” است، بر روی مرزهای توسعه علم و فناوری، به ویژه هوش مصنوعی، علوم کوانتومی و رابط‌های مغز و کامپیوتر تمرکز خواهد کرد.

یو افزود که این رویداد با حضور مهمانانی از نزدیک به ۲۰۰ دولت و سازمان خارجی در بیش از ۸۰ کشور و منطقه، همکاری بین‌المللی چین را تعمیق خواهد بخشید. به گفته یو، بیش از ۶۵۰ غرفه‌دار این رویداد شامل غول زیمنس فناوری صنعتی آلمان و شرکت مراقبت‌های بهداشتی  Merck Sharp & Dohme، در میان ۱۲۰ غرفه‌دار خارجی دیگر هستند.

وو ژائوهوی، معاون وزیر علوم و فناوری چین نیز گفت: استقبال چین برای همکاری‌های علم و فناوری می‌تواند بیشتر شود.

این اظهارات منعکس کننده سخنرانی شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مجمع Zhongguancun در سال ۲۰۲۱ بود، زمانی که او گفت چین “نگرش بازتری” خواهد داشت و در “شبکه‌های نوآوری جهانی” شرکت خواهد کرد.

وو همچنین گفت که چین به کار برای تسهیل فعالیت استعدادهای خارجی در زمینه فناوری در این کشور ادامه خواهد داد.

مجمع Zhongguancun که از سال ۲۰۰۷ هر ساله توسط هشت سازمان دولتی و وابسته به آن از جمله وزارت علوم و فناوری، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و آکادمی علوم چین برگزار می شود، به طور سنتی توسط پکن برای ترویج مبادلات فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال، افزایش تنش‌های فنی بین واشنگتن و پکن بر سر موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و توسعه نیمه هادی‌ها در سال‌های اخیر بر این رویداد سایه افکنده است.

بسیاری از شرکت‌های فناوری چینی، مانند هواوی، به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی توسط ایالات متحده تحریم شده‌اند. اکتبر گذشته، وزارت بازرگانی ایالات متحده دامنه قوانین کنترل صادرات خود را گسترش داد تا دسترسی سازندگان تراشه چینی به ابزارها، نرم افزارها و استعدادهای پیشرفته ساخت تراشه را محدود کند.

طبق گزارش اخیر فاکس نیوز، دولت جو بایدن در حال حاضر در حال بررسی محدودیت‌های بیشتر بر سرمایه گذاری آمریکا در شرکت‌های چینی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های حساس است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4847

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.