• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

تمایل دولت‌های محلی چین برای سرمایه‌گذاری در متاورس

  • کد خبر : 2103
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
تمایل دولت‌های محلی چین برای سرمایه‌گذاری در متاورس
مفهوم متاورس در تعداد زیادی از برنامه‌های کاری دولت‌های محلی در چین نشان داده می‌شود، آن هم در شرایطی که رسانه‌های دولتی بارها به شرکت‌های داخلی نسبت به وارد شدن در آنچه که آنها جنون بازار توصیف می‌کنند، هشدار داده‌اند.

مقام‌های رسمی شهر مرکزی ووهان و شهر هفی متعهد شده‌اند که بر اساس پیشنهادهای خود، توسعه متاورس را در پنج سال آینده تقویت کنند.

ووهان اعلام کرده است که هدفش همگرایی متاورس، داده‌های کلان، محاسبات ابری و بلاک چین با “اقتصاد واقعی” است، در حالی که هفی گفته است تعدادی از شرکت‌ها و محصولات پیشرو را در “زمینه‌های پیشرفته” مانند متاورس پرورش خواهد داد.

ایده متاورس – که معمولاً به عنوان یک دنیای مجازی همه جانبه تعریف می‌شود که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر به روش‌های مختلف مانند بازی و تجارت تعامل داشته باشند – در طول همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری و استارت‌آپ‌های چینی نیز گفته‌اند که مشتاق توسعه محصولات و خدمات متاورس هستند، رسانه‌های خبری دولتی نسبت به آنچه به عنوان رفتارهای سوداگرانه می‌دانند، هشدار داده‌اند.

روزنامه حزب کمونیست چین، در ماه نوامبر نوشت: “همگان باید در درک جنون متاورس منطقی باشند”. ماه گذشته، این روزنامه نوشت افرادی که در فروش املاک مجازی شرکت می‌کنند، در معرض خطر “سوختن” هستند.

در ماه نوامبر، اکونومیک دیلی رسانه وابسته به دولت چین نیز نسبت به معاملات سفته بازانه در سهام متاورس هشدار داد و باعث شد قیمت سهام سقوط کند. این روزنامه در تحلیلی نوشت تاجران خرد باید از قرار دادن عجولانه پول در یک مفهوم «نابالغ» مانند متاورس اجتناب کنند، زیرا این پروژه‌ای است که به سرمایه‌گذاری و توسعه بلندمدت نیاز دارد.

یک اندیشکده دولتی نیز در همان ماه نسبت به خطرات امنیت ملی مرتبط با متاورس هشدار داد و گفت که این فناوری می‌تواند “تأثیر نامحسوسی” بر امنیت سیاسی و فرهنگی یک کشور داشته باشد.

علی‌رغم هشدارها، سایر دولت‌های محلی غیر از ووهان و هفی نیز با علاقه به متاورس نگاه می‌کنند.

در ماه نوامبر، ژانگجیاجی در استان جنوبی هونان، یک مرکز تحقیقاتی متاورس را راه اندازی کرد تا به این شهر کمک کند تا صنعت گردشگری خود را گسترش دهد.

شانگهای در برنامه پنج ساله خود برای صنعت فناوری، اعلام کرده است که تحقیقات و توسعه فناوری‌های اصلی پشتیبان متاورس را تقویت می‌کند و همچنین کاربردهای صنعتی این مفهوم را بررسی خواهد کرد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.