• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

تلاش Xpeng برای گسترش فعالیت‌هایش در خارج از چین

  • کد خبر : 5627
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
تلاش Xpeng برای گسترش فعالیت‌هایش در خارج از چین
شرکت  Xpeng که در بورس نیویورک با نماد XPEV معامله می‌شود، تلاش‌های خود در بازار جهانی را افزایش داده است. این استارت‌آپ خودروهای الکتریکی چینی انتظار دارد تا اواخر سال جاری میلادی، فروش خود را در بازار داخلی چین بهبود بخشد.

این سازنده خودروهای الکتریکی، شراکت استراتژیک خود با شرکت Freesbe، یکی از بزرگترین گروه‌های نمایندگی خودرو در اسرائیل که قبلا به عنوان Carasso Motors شناخته می‌شد را اعلام کرده است. این همکاری، شبکه فروش و خدمات Xpeng را در اسرائیل توسعه خواهد داد.

Freesbe یک شرکت سهامی عام اسرائیلی است که نماینده برندهایی از جمله نیسان، اینفینیتی، رنو و داسیا است. شرکت  lease4u که متعلق به این شرکت است هم از بزرگ‌ترین شرکت‌های لیزینگ در اسرائیل است.

با این اقدام، انتظار می‌رود که Xpeng برخلاف شرکت همتای محلی خود Nio  که در حال ساخت فروشگاه‌های عرضه مستقیم و ایستگاه‌های تعویض و شارژ باتری در بازار اروپا است، حضور در بازارهای خارج از چین را با سرمایه‌گذاری کمتری بیازماید.

خریداران خودروهای الکتریکی در اسرائیل در حال حاضر۲۰ درصد مالیات خرید خودرو می‌پردازند که بسیار کمتر از مالیات ۸۳ درصدی خودروهای بنزینی معمولی است.

«اریک شو» معاون بازارهای بین‌المللی Xpeng، گفت: ما پتانسیل بزرگ بازار خودروهای الکتریکی اسرائیل را دیده‌ایم و می‌خواهیم با فناوری‌های پیشرو و محصولات الکتریکی ممتاز خود، سطح جدیدی از پیشرفت را برای مشتریان محلی به ارمغان بیاوریم.

تعهد اسرائیل به تحول صنعت خودرو به سمت خودروهای الکتریکی، می‌تواند عامل مهمی در جذب شرکت Xpeng به بازار آن باشد.

در اکتبر ۲۰۲۱، اسرائیل اعلام کرد هدف آن دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است. این طرح که توسط وزارت انرژی اسرائیل تدوین شده است، متعهد شده تا واردات خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۰ به اسرائیل به طور کامل ممنوع شده و واردات خودرو به آن تنها به خودروهای الکتریکی یا گازسوز محدود شود.

شرکت Xpeng بر این باور است که فناوری، عامل اصلی گذار جهانی به خودروهای الکتریکی است و افزوده است که اسرائیل در صدر این تحولات قرار دارد. این شرکت هم قویاً از استراتژی کربن صفر اسرائیل حمایت می‌کند و به دنبال سرعت بخشیدن به الکتریکی سازی خودروها در این کشور است. Xpeng در تلاش‌های قبلی خود برای پیدا کردن بازارهای بین‌المللی، بر بازار اروپا تمرکز کرده بود.

این شرکت در اوایل سال گذشته به یک سری اقداماتی در اروپا از جمله افتتاح اولین فروشگاه در بازارهای بین‌المللی در کشور سوئد دست زد.

در دهم مارس ۲۰۲۲، Xpeng به خریداران محلی اجازه داد تا سدان P5، سومین خودروی تولیدی این شرکت را در دانمارک، هلند، نروژ و سوئد پیش‌خرید کنند.

اما در ۲۲ ژوئن سال گذشته، Xpeng اعلام کرد که تمام رزروها و پیش‌سفارش‌های خودروی P5 را در چهار کشور اروپایی مذکور به حالت تعلیق در می‌آورد و تمرکز خود را بر سدان P7 معطوف می‌کند. این شرکت، دلیل اتخاذ این تصمیم را به مشکلات قابل پیش‌بینی در برنامه صادراتی نسبت داد.

در ماه‌های پس از آن، هیچ خبری از اقدامات Xpeng در اروپا منتشر نشد تا اینکه در سوم فوریه سال جاری، Xpeng از عرضه اس‌یو‌وی پرچمدار G9 و سدان اسپرت جدید P7 به بازار اروپا خبر داد که نشان‌دهنده ازسرگیری تلاش‌های این شرکت در خارج از چین بود.

همکاری با Freesbe برای گسترش بازار و ورود به اسرائیل درست در زمانی صورت گرفته که انتظار می‌رود پس از عرضه اس‌یووی جدید G6 فروش Xpeng در چین بهبود قابل توجهی پیدا کرده باشد.

تحویل خودروهای Xpeng از نیمه دوم سال گذشته ضعیف بود و از ۱۵۲۹۵ دستگاه در ژوئن ۲۰۲۲ به ۵۲۱۸ دستگاه در ژانویه امسال کاهش یافت. اما از فوریه، تحویل ماهانه Xpeng افزایش پیدا کرده و در ژوئن به ۸۶۲۰ دستگاه خودرو رسیده است.

شرکت Xpeng  به طور رسمی G6 را در ۲۹ ژوئن با قیمت اولیه ۲۰۹۹۰۰ یوان (۲۹۰۷۰ دلار) در چین عرضه کرد که به طور چشمگیری ارزا‌ن‌تر از قیمت پایه ۲۶۳۹۰۰ یوانی خودروی مدل Y تسلا ، رقیب اصلی این شرکت در چین است.

He Xiaopeng، رئیس و مدیر عامل Xpeng در مراسم معرفی این مدل گفت: از زمان آغاز پیش‌فروش این خودرو در ۹ ژوئن تا ۲۸ ژوئن، بیش از۳۵۰۰۰  دستگاه خودروی G6 پیش‌خرید شده و در مدت دو ماه، پرفروش‌ترین اس‌یووی الکتریکی هوشمند در سطح قیمتی ۲۵۰،۰۰۰ یوان (RMB) در چین بوده است.

در یک کنفرانس آنلاین در پنجم ژوئن، «برین گو» نایب رئیس و مدیر Xpeng به خبرنگاران رسانه‌های انگلیسی زبان از جمله CnEVPost گفت تعداد زیادی سفارش برای G6 دریافت شده که به Xpeng کمک می‌کند تا در سه ماهه سوم، ماهانه ۱۵۰۰۰ دستگاه و در سه ماهه چهارم ۲۰۰۰۰ دستگاه را به خریداران تحویل دهد.

Xpeng جدیدترین خودروساز چینی است که بازار اسرائیل را هدف قرار داده و همتای اسرائیلی آن Leapmotor در نوامبر ۲۰۲۲ ، سه نمایشگاه نخست خود را در این کشور خاورمیانه‌ای افتتاح کرده است.

در آگوست سال گذشته، شرکت  BYD دیگر خودروساز چینی هم به زعم خود به بیان برنامه‌های این شرکت برای ورود به بازار اسرائیل پرداخت و تحویل خودروی Atto 3 را در ماه اکتبر در این کشور آغاز کرد. BYD در ۵ دسامبر سال گذشته اعلام کرد که مجموعا ۲۳۳۳ دستگاه Atto 3 در نوامبر ۲۰۲۲ در اسرائیل فروخته شده و عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی این کشور را به خود اختصاص داده است.

شینهوا خبرگزاری رسمی چین، در سپتامبر گذشته در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل پتانسیل قابل‌توجهی برای پذیرش خودروهای الکتریکی دارد.

در این گزارش به نقل از  Michal Reut-Gelbart تحلیلگر اقتصادی اسرائیلی آمده است که اسرائیل منابع گاز طبیعی خود را دارد، قیمت برق نسبتاً پایین و قیمت بنزین نسبتاً بالاست که می‌تواند بازار را به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی متکی بر برق تولید شده از گاز طبیعی سوق دهد. تفاوت نرخ مالیات‌های وضع شده بر خودروهای الکتریکی و خودروهای معمولی نیز حاکی از پتانسیل بازار اسرائیل برای خودروهای الکتریکی است.

در گزارش شینهوا به نقل از Tome Hadar سردبیر ستون خودروسازی روزنامه Calcalist، بزرگترین روزنامه مالی اسرائیل آمده است: در حال حاضر در بازار اسرائیل، خریداران خودروهای الکتریکی مالیات بر خرید ۱۰ درصدی می‌پردازند که در مقایسه با مالیات خودروهای گازسوز معمولی که تا ۸۳ درصد می‌رسد، بسیار کمتر از است.

شایان ذکر است که مالیات خرید خودروهای الکتریکی اسرائیل از ژانویه ۲۰۲۳ دو برابر شد و به ۲۰ درصد رسید و از سال ۲۰۲۴ به بعد به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. با این وجود، این رقم بسیار کمتر از مالیات مترتب بر خودروهای بنزینی معمولی است.

منبع: cnevpost

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.