• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تلاش هوآوی برای ایجاد اکوسیستم‌های جایگزین و مقابله با تحریم‌های آمریکا

  • کد خبر : 6051
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
تلاش هوآوی برای ایجاد اکوسیستم‌های جایگزین و مقابله با تحریم‌های آمریکا
رن ژنگفی، بنیانگذار و مدیر اجرایی هوآوی اعلام کرد که این غول مخابراتی مستقر در شنجن به دنبال تحریم‌های ایالات متحده با شرایط سخت‌تری مواجه خواهد شد و متعهد شد که اکوسیستم‌های جایگزین را بر اساس سیستم عامل‌های داخلی هارمونی (HarmonyOS ) و اولر (EulerOS ) ایجاد کند.

پس از اینکه هوآوی در سال ۲۰۱۹ به لیست سیاه ایالات متحده اضافه شد و دسترسی خود را به فناوری پیشرفته ایالات متحده قطع کرد، این شرکت در حال توسعه سخت افزارها و نرم افزارهای جایگزین خود است؛ از جمله سیستم عامل موبایل و اینترنت اشیا هارمونی و اولر که برای سرورهای سازمانی طراحی شده است.

هواوی به سرمایه گذاری ده ها هزار نیروی انسانی و میلیاردها سرمایه در سال برای توسعه هارمونی و اولر ادامه خواهد داد، اگرچه کدهای این دو سیستم عامل، منبع باز هستند.

در چین، بیش از ۳۰ سیستم عامل مبتنی بر هارمونی او اس هستند که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های صنعتی را با ۶۰۰ میلیون کاربر پوشش می دهند.

توسعه نرم افزار شرکای صنعتی مختلفی را درگیر کرده، آنها همچنین به سرویس ابری هواوی مهاجرت خواهند کرد که به گسترش اکوسیستم خود این شرکت کمک می‌کند.

اگرچه تحریم‌های ایالات متحده یک چالش بوده اما هواوی و چین نیز باید از ایالات متحده به خصوص در مورد حمایت از تحقیقات اولیه و پرورش استعدادها بیاموزند.

اظهارات رن در بحبوحه موجی از شور و شوق میهن پرستانه به دلیل عرضه اخیر سری گوشی‌های هوشمند Mate 60 Pro  توسط هواوی که از پردازنده داخلی و قدرتمند Kirin 9000s پشتیبانی می‌کند، بیان شده است. این فناوری به عنوان نمونه‌ای از سرپیچی چین از تحریم‌های فلج کننده فناوری ایالات متحده مورد تحسین قرار گرفته است.

هوآوی جزئیاتی از تراشه Kirin که این گوشی هوشمند را تامین می‌کند، بیان نکرده، اما این پردازنده که از یک فرآیند ۷ نانومتری از شرکت بین‌المللی ساخت نیمه هادی استفاده می‌کند، این گمانه‌زنی را افزایش داده است که چین می‌تواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

شنجن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ اتکا و وابستگی به فناوری خارجی در سیستم عامل‌های کلیدی را از بین ببرد و به هارمونی و اولر کمک کند تا نرم افزارهای پیشرو در جهان شوند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.