• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5

تلاش شرکت چینی برای قطع سلطه آمریکا بر نرم افزارهای طراحی تراشه

  • کد خبر : 2577
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
تلاش شرکت چینی برای قطع سلطه آمریکا بر نرم افزارهای طراحی تراشه
شرکت چینی طراحی الکترونیک Empyrean که یکی از اصلی‌ترین امیدهای چین در زمینه کاهش وابستگی به تجهیزات تراشه است، تأییدیه تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار را برای عرضه عمومی در شهر جنوبی شنژن دریافت کرده است. یک عرضه اولیه موفقیت‌آمیز می‌تواند به شرکت مستقر در پکن کمک کند تا بیش از 2.55 میلیارد یوان (381 میلیون دلار آمریکا) سرمایه جذب کند.

بنا بر اعلام این شرکت درآمدهای این عرضه اولیه به چندین پروژه از جمله ساخت ابزارهای طراحی و تأیید تراشه آنالوگ و دیجیتال اختصاص خواهد یافت.

علیرغم اینکه شرکت تا سال ۲۰۲۰ یک بازیگر کوچک با تنها ۶ درصد سهم در بازار داخلی بود اما با حمایت دولت برای افزایش خودکفایی چین در فناوری‌های استراتژیک، در تلاش است تا کسب و کار خود را توسعه بخشد.

این شرکت که تأسیسات تحقیقاتی در نانجینگ، چنگدو، شانگهای و شنژن دارد، در سال ۲۰۰۹ و یک سال پس از اجرای پروژه ویژه چین برای افزایش ظرفیت در دستگاه‌های الکترونیکی کلیدی، واحدهای پردازش مرکزی پیشرفته و محصولات نرم‌افزاری پایه تأسیس شد.

شرکت سه هدف توسعه‌ای را برای خود ذکر کرده است: تا سال ۲۰۲۳ به کشور چین در گروه نرم‌افزارهای کلیدی کمک کند، ابزارهای طراحی خارجی را به طور کامل با نسخه‌های داخلی جایگزین کند و تا سال ۲۰۲۵ یک اکوسیستم کامل از ابزارهای نرم‌افزاری مورد نیاز برای طراحی تراشه ایجاد کند و تا سال ۲۰۳۰ به یک رهبر جهانی در نرم‌افزارهای طراحی تراشه تبدیل شود.

در میان فشار دولت برای توسعه تراشه، درآمد طراحی تراشه این شرکت- که بیش از ۹۷ درصد از کل درآمد آن را تشکیل می‌دهد – ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و از ۲۵۳٫۴ میلیون یوان در سال ۲۰۱۹ به ۴۰۶٫۱ میلیون یوان در سال ۲۰۲۰ رسید. معافیت‌های مالیاتی دولت نزدیک به ۷۰ درصد از سود خالص شرکت در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌داد که این رقم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب با ۸۵ درصد و ۵۷ درصد بود.

تعداد شرکت‌های طراحی نیمه‌هادی چینی در چند سال گذشته افزایش‌یافته است، اما بیشتر آن‌ها هنوز به نرم‌افزارهای طراحی وارداتی متکی هستند. بسیاری از متخصصان این صنعت هشدار داده‌اند که چین بیشتر به فناوری‌های خارجی در ابزارهای طراحی متکی است تا در تولید تراشه و در صورت قطع دسترسی به واردات، جایگزین‌های کمی خواهد داشت.

در حال حاضر، تقریباً ۹۰ درصد از بازار جهانی نرم‌افزارهای طراحی تراشه توسط شرکت‌های آمریکایی کنترل می‌شود.

این شرکت چینی در ثبت عرضه اولیه خود اعلام کرد که در مقایسه با سه شرکت برتر جهانی، در زمینه سطح تحقیق و توسعه فناوری، قدرت مالی و سهم بازار هنوز دارای شکاف‌هایی هست.

بر اساس گزارشی که در ماه فوریه منتشر شد، اندازه بازار جهانی ابزارهای طراحی تراشه در سال ۲۰۲۰ حدود ۹٫۱ میلیارد دلار برآورد شد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ به ۱۴٫۹ میلیارد دلار برسد.

منبع:‌ scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2577

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.