• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تلاش شرکت‌های فناوری بزرگ چینی برای جذب توسعه دهندگان سیستم عامل هارمونی

  • کد خبر : 6289
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
تلاش شرکت‌های فناوری بزرگ چینی برای جذب توسعه دهندگان سیستم عامل هارمونی
شرکت‌های اینترنتی بزرگ چین در تلاشند تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را برای پروژه‌های مبتنی بر پلتفرم موبایل هوآوی جذب کنند، زیرا این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در فهرست سیاه ایالات متحده، سیستم عامل توسعه‌یافته خود را گسترش داده و به دنبال  قطع رابطه با اکوسیستم اندروید گوگل است.

غول تجارت الکترونیک جی دی، مرکز بازی‌های ویدیویی نت ایز (NetEase) و شرکت تحویل غذای می‌توان (Meituan) از جمله شرکت‌های فناوری بزرگ هستند که شروع به استخدام توسعه دهندگان سیستم عامل هارمونی کرده‌اند.

به عنوان مثال، می‌توان مستقر در پکن، مهندس زیرساخت هارمونی، استخدام می‌کند. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات، حقوق ماهانه بین ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار یوان (۵۴۹۲ دلار آمریکا و ۸۲۳۸ دلار آمریکا) را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن هارمونی و کسانی که می‌توانند بر روی پروژه‌های تحقیق و توسعه بر اساس زیرساخت [فناوری] فعلی کار کنند را در نظر گرفته است.

جی دی و نت ایز نیز در عین حال به دنبال توسعه دهندگان برنامه‌های خاص طراحی شده برای گوشی‌های هوشمند هوآوی هستند.

جذب نیرو در این شرکت‌های بزرگ اینترنتی، استراتژی هواوی را برای گسترش پذیرش سیستم عامل هارمونی به‌عنوان یک اکوسیستم جایگزین در چین تقویت می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه بر روی هارمونی او اس کار می کنند و بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه دهنده برنامه‌هایی را برای این پلتفرم ایجاد می‌کنند.

نسخه بعدی پلتفرم موبایل هواوی، یعمی هارمونی نکست، شامل حذف پشتیبانی از برنامه‌های مبتنی بر اندروید در تمام دستگاه‌های نصب‌شده با این سیستم عامل جدید می‌شود. انتظار می‌رود این شرکت نسخه اولیه توسعه دهندگان سیستم نکست خود را در سه ماهه اول سال آینده راه اندازی کند.

هارمونی به عنوان یک سیستم عامل جایگزین برای هواوی در آگوست ۲۰۱۹، سه ماه پس از اضافه شدن این شرکت به فهرست محدودیت‌های واشنگتن، معرفی شد. بر اساس این لیست سیاه تجاری، هواوی از خرید نرم افزار، تراشه و سایر فناوری‌ها از تامین کنندگان آمریکایی – از جمله برنامه‌ها و خدمات گوگل – بدون تایید واشنگتن منع شده است.

اما اندروید گوگل همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در سراسر جهان است و تا ماه سپتامبر ۷۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

اعتماد هوآوی به استراتژی جایگزین اکوسیستم خود در چین در اواخر آگوست تقویت شد، زمانی که این شرکت، صنعت گوشی‌های هوشمند را با عرضه گوشی هوشمند میت ۶۰ پرو – اولین گوشی ۵G از زمان عرضه سری میت ۴۰ در اکتبر ۲۰۲۰، شگفت زده کرد. تقریباً یک هفته بعد، پیش فروش گوشی‌های هوشمند رده بالای میت ۶۰ پرو پلاس آن انجام شد.

این شرکت مستقر در شنجن با حمایت عمومی مردم روبه رو شده است، زیرا کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی از گوشی‌های جدید ۵G و تراشه پیشرفته ساخت چین آنها به عنوان نمادی از پیروزی این کشور در مقابله با تحریم‌های سخت آمریکا استقبال کردند.

هواوی با پشتوانه میت ۶۰ پرو محبوب خود، در سه ماهه سوم سال، زمانی که این شرکت رشد سالانه ۳۷ درصدی را ثبت کرد، به برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6289

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.