• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

تعطیلی ۸۹ پلتفرم بازار تجارت الکترونیک چین در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 4420
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
تعطیلی ۸۹ پلتفرم بازار تجارت الکترونیک چین در سال ۲۰۲۲
بازار تجارت الکترونیک چین در سال گذشته شاهد بسته شدن حداقل 89 پلتفرم خرید آنلاین بود، زیرا این بخش با اقدامات کنترلی سفت و سخت کنترل کووید-19، رقابت شدید و مخارج ضعیف مصرف‌کننده در بحبوحه اقتصاد داخلی مواجه بود.

در این میان وب سایت‌های راهنمای خرید آنلاین بیشترین ضربه را خوردند، به طوری که ۳۲ مورد از این پلتفرم‌ها تعطیل شدند و حدود ۳۶ درصد از خسارات کلی سال گذشته در بزرگترین بازار تجارت الکترونیک جهان را مربوط به این بخش بود.

حدود ۲۰ پلتفرم به اصطلاح جامع تجارت الکترونیکی و یازده سایت تجارت الکترونیک اجتماعی و همین تعداد پلتفرم خرید گروهی اجتماعی در سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را متوقف کردند.

تعدادی از پلتفرم‌هایی که سال گذشته فروشگاه خود را تعطیل کردند، زمانی توسط غول‌های تجارت الکترونیک چینی مانند علی بابا و جی دی  حمایت یا تامین مالی شدند.

از میان اپراتورهای پلتفرم تجارت الکترونیکی که در سال گذشته متوقف شدند، ۲۸ اپراتور برای بیش از پنج سال فعالیت داشتند و دو اپراتور برای بیش از ۱۰ سال فعال بودند. در حالی که میانگین چرخه عمر این مشاغل تجارت الکترونیک شکست خورده بین دو تا سه سال بود و بسیاری از آنها تنها پس از چند ماه فعالیت تعطیل شده‌اند.

در حالی که اختلالات کووید-۱۹ مانند به طور گسترده بر تمام مشاغل خرده‌فروشی آنلاین در چین تأثیر گذاشت، تعدادی از پلتفرم‌های شکست خورده به دلیل تضعیف فعالیت‌های تجارت الکترونیک فرامرزی و افزایش شکایات مصرف‌کنندگان در مورد کلاهبرداری آنلاین، خرید کالاهای تقلبی و خدمات پس از فروش ضعیف آسیب دیده‌اند.

نابودی ده‌ها پلت‌فرم تجارت الکترونیک در سال گذشته نشان‌دهنده رقابت فزاینده در بازار است، جایی که نگرانی گسترده‌ای در میان مصرف‌کنندگان از خرج کردن به دلیل اقتصاد کند کشور وجود دارد.

حتی بازگشت ناگهانی اقدامات کنترل ویروس کرونا در چین باعث افزایش شور و شوق برای جشنواره خرید آنلاین Double 12 در ماه دسامبر نشد.

هم علی بابا و هم جی دی آخرین تعداد کالاهای ناخالص روز مجردان خود را در ماه نوامبر مخفی نگه داشتند، زیرا احتمالا نتایج آنقدر تیره و تار است که در پی رکود اقتصادی چین آشکار شود.

بالاترین خسارات تجارت الکترونیک در سال گذشته Everynet.com بود که قبلاً یک سایت حراج کالاهای مصرفی چینی بود که توسط eBay خریداری شد. این پلتفرم مستقر در شانگهای که زمانی ۷۰ درصد از بازار فروش آنلاین مصرف کننده چین را در اختیار داشت، پس از ۲۳ سال فعالیت در آگوست گذشته فعالیت خود را متوقف کرد.

یکی دیگر از قربانیان Mia.com بود که زمانی یک فروشگاه اینترنتی محبوب برای کالاهای نوزاد و مادر بود. این شرکت مستقر در پکن در سپتامبر گذشته اپلیکیشن اصلی خود را به دلیل مخارج ضعیف مصرف‌کننده و بحران جمعیت در چین تعطیل کرد، جایی که تعداد تولدها برای پنجمین سال متوالی در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

با این حال، داده‌های رسمی نشان داد که صنعت تجارت الکترونیک چین به رشد خود ادامه داده است. هفته گذشته، وزارت بازرگانی اعلام کرد که فروش کلی تجارت الکترونیک داخلی به ۱۳٫۷۹ تریلیون یوان (۲٫۰۴ تریلیون دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۲ رسیده است که ۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در همین حال، کل حجم تجارت الکترونیک فرامرزی به ۲٫۱۱ تریلیون یوان رسید که ۹٫۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4420

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.