• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

تصاویر ماهواره‌ای از بالون جاسوسی جدید و پیشرفته چین

  • کد خبر : 4728
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
تصاویر ماهواره‌ای از بالون جاسوسی جدید و پیشرفته چین
رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند تصاویر ماهواره‌ای، بالونی به طول ۱۰۰ فوت را نشان می‌دهد که ارتش چین آن را ساخته است و در یک پایگاه نظامی مخفی در بیابا‌ن‌های شمال غربی این کشور نگهداری می‌شود.

به گفته کارشناسان هوافضا، تصاویر ماهواره‌ای شرکت آمریکایی بلک‌اسکای (BlackSky) سه ماه قبل از حادثه سرنگونی بالون جاسوسی چین در سواحل آمریکا تهیه شده‌اند و می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه چینی‌ها در برنامه توسعه «کشتی‌های هوایی» باشد.

مطابق این گزارش، این بالون در وسط یک باند به طول تقریبا ۰.۶ مایل مستقر است و می‌تواند وسیله نقلیه‌ای چندمنظوره باشد که قابلیت مانور بالاتری نسبت به بالون جاسوسی قبلی چین دارد. متخصصان هوافضا تایید کردند علاوه بر بالون و باند فرودگاه، محلی برای پرتاب کشتی‌های هوایی و همچنین یک آشیانه عظیم ۹۰۰ فوتی به منظور نگهداری این وسایل نقلیه در پایگاه مذکور دیده می‌شود.

به گفته جیمی جاکوبز، مدیر اجرایی موسسه هوافضای اوکلاهاما (Oklahoma Aerospace Institute) آمریکا، به نظر می‌رسد این بالون دارای قابلیت‌های پیشران و ناوبری مخصوصی است که به آن امکان می‌دهد برای مدت طولانی در یک منطقه پرواز کند.

حادثه بالون جاسوسی چین در ژانویه، توجه زیادی را به سمت برنامه کشتی‌های هوایی این کشور جلب کرد و نشان داد که چنین وسایل نقلیه‌ای چقدر می‌توانند برای فعالیت‌های جاسوسی چین مفید باشند. بر اساس گزارش سال ۲۰۱۸ شرکت آمریکایی رند (RAND) در مورد راهبرد جنگ مدرن چین، این نوع کشتی‌های هوایی برای آن‌ها گزینه‌ای جذاب هستند، زیرا با وجود هزینه کمتر، اطلاعات دقیق‌تری نسبت به ماهواره‌ها ارائه می‌کنند و در قیاس با هواپیماها کمتر در معرض نابودی قرار دارند.

گفتنی است آمریکا در ماه ژانویه یک بالون جاسوسی متعلق به چین را در آسمان کشور خود مشاهده کرد و پس از چند روز تنش میان واشینگتن و پکن، سرانجام آن را بر فراز سواحل کارولینای جنوبی با موشک از بین برد. البته مقامات چین در آن زمان ضمن ابراز تاسف از ورود وسیله نقلیه مذکور به حریم هوایی آمریکا، آن را یک بالون هواشناسی خواندند که دچار نقص فنی شده بود.

منیع: cnn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.