• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
4

ترمینال هوشمند هوآوی نمایی از آینده این شرکت تحت تحریم‌های آمریکا

  • کد خبر : 4179
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
ترمینال هوشمند هوآوی نمایی از آینده این شرکت تحت تحریم‌های آمریکا
در فاصله شصت کیلومتری از مرکز شهر تیانجین، یک کلان شهر ساحلی در جنوب شرقی پکن، جرثقیل‌ها بر فراز کشتی در بزرگترین بندر شمال چین کانتینرها را روی یک وسیله نقلیه الکتریکی تخلیه می‌کنند که کالاها را به خشکی می‌آورد. این یک فرآیند کاملاً آشنا برای هر بارانداز است، به جز این ترمینال خاص که اصلاً کارگری روی زمین ندارد.

این ترمینال خودکار که در اکتبر ۲۰۲۱ به بهره برداری رسید، یکی از آخرین تلاش‌های شرکت فناوری هوآوی است که به دنبال تقویت عرضه‌های تجاری داخلی خود در برابر تحریم‌های ایالات متحده است. به گفته هوآوی، این پروژه با همکاری بندر تیانجین و سایر شرکا، از رانندگی مستقل، ۵G، رایانش ابری و اینترنت اشیا (IoT) برای ایجاد عملیات‌های خودکارتر و سبزتر استفاده می‌کند.

دلیل اینکه حضور هیچ انسانی در منطقه خودکار ترمینال مجاز نیست، این است که آنها غیرقابل پیش بینی ترین عامل برای چنین سیستم‌هایی هستند. هنگامی که سیستم خودکار با موقعیتی مواجه می‌شود که نمی‌تواند از عهده آن برآید، مشکل به یک مرکز کنترل فرستاده می‌شود، جایی که کارکنان سیستم را از راه دور کنترل می‌کنند.

برعکس، در پایانه‌های سنتی، کارگران بارانداز جرثقیل‌ها را کنترل می‌کنند تا مطمئن شوند که کانتینرها در مکان مناسب قرار می‌گیرند، سپس رانندگان انسانی کانتینرها را هر روز در مسیرهای مشابه حمل می‌کنند.

ترمینال هوشمند جدید تنها به ۲۰۰ کارگر در مقایسه با ۸۰۰ کارگر در ترمینال سنتی نیاز دارد.

در پایانه‌های کانتینری سنتی، همه تجهیزات، از جمله تجهیزات در مقیاس بزرگ، و هر وسیله نقلیه به یک راننده نیاز دارند. بنابراین با این فناوری، می توان شاهد کاهش چشمگیر نیروی انسانی مورد نیاز بود.

هوآوی با این پروژه به دنبال دستیابی به بازار جهانی پورت هوشمند است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۱٫۱۵ میلیارد دلار برسد.

مقامات محلی اعلام کردند که ظرفیت کانتینری در بندر در سال ۲۰۲۲ از ۲۱ میلیون واحد معادل ۲۰ فوتی (TEU) با میانگین نرخ رشد سالانه ۶٫۹ درصد در پنج سال گذشته فراتر رفت.

اتوماسیون می‌تواند کارها را سرعت بخشد. سیستم خودکار فعلی می‌تواند تا ۳۶ کانتینر در ساعت را جابجا کند، در حالی که در ترمینال سنتی ۲۸ تا ۳۰ کانتینر وجود دارد.

با این حال، موانع تکنولوژیکی همچنان باقی است. به عنوان مثال، وسایل نقلیه خودکار می‌توانند خود را شارژ کنند، اما برای بندر اینگونه نیست و زمان شارژ وسایل و اینکه کدام رویکرد موثرترین است، یکی از بزرگترین چالش‌هاست.

هوآوی از زمانی که در سال ۲۰۱۹ در فهرست نهادهای ایالات متحده قرار گرفت، رشد و پیشرفت‌های جدیدی را در دستور کار خود قرار داد و این امر باعث قطع ارتباط تجاری آن با شرکت‌های آمریکایی شده است.

رن ژنگفی، مدیرعامل هوآوی، که در طول انقلاب فرهنگی در ارتش آزادی‌بخش خلق خدمت کرد و این شرکت را در سال ۱۹۸۷ تأسیس کرد، گفت این سازنده تجهیزات مخابراتی پس از تأسیس تیم‌های جدیدی که در اکتبر ۲۰۲۱ «لژیون» نامید، «راهی برای عقب‌نشینی» ندارد. این گروه‌ها بر محصولات و خدمات تبدیل دیجیتال برای استخراج هوشمند، گمرکات و بنادر، فناوری‌های کاهش مصرف انرژی در مراکز داده، سیستم‌های هوشمند بزرگراه‌ها و صنعت فتوولتائیک تمرکز دارند.

انتظار می‌رود این غول فناوری چینی ۶۳۶٫۹ میلیارد یوان (۹۱٫۵ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۲ درآمد داشته باشد که تقریباً تغییری نسبت به ۶۳۶٫۸ میلیارد یوان گزارش شده در سال ۲۰۲۱ نداشته است. با این حال، درآمد ثابت بهبود یافته است، زیرا درآمد سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۲۸٫۶ درصد کاهش داشته است.

هواوی در کار بندر هوشمند خود، افزایش مقیاس را دشوار می‌داند. تغییر پایانه‌های سنتی دشوار است، به همین دلیل پایانه‌های خودکار عمدتاً زمانی که پایانه های جدید از ابتدا ساخته می‌شوند، اضافه می‌شوند. برخی از بنادر تمایلی به تغییر ترمینال‌های موجودندارند، زیرا بر عملیات فعلی تأثیر می‌گذارد.

این پروژه‌ها سرمایه گذاری‌های بلندمدت هستند، و ممکن است برای کسب سود به زمان نیاز داشته باشند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4179

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.