• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
18

تراشه ساز چینی وارد رقابت با غول‌های بازار جهانی می‌شود

  • کد خبر : 1814
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
تراشه ساز چینی وارد رقابت با غول‌های بازار جهانی می‌شود
این شرکت تولید کننده تراشه‌ مستقر در شانگهای در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر 147 برابر بیشتر از سال قبل، پردازنده‌های گوشی هوشمند فروخته و به رکورد 4.1 میلیون دستگاه رسیده است.

شرکت Unisoc، بزرگ‌ترین طراح تراشه و چیپ‌های تلفن همراه در چین، به سرعت به عنوان یک قدرت رو به رشد در بازار جهانی ظاهر می‌شود، زیرا می‌خواهد سلطه بازیگران سنتی مانند مدیاتک تایوان و غول آمریکایی کوالکام را به چالش بکشد.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازار چین (CINNO) که اخیرا منتشر شد، این شرکت تولید کننده تراشه‌ مستقر در شانگهای در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر ۱۴۷ برابر بیشتر از سال قبل، پردازنده‌های گوشی هوشمند فروخته و به رکورد ۴٫۱ میلیون دستگاه رسیده است.

به گفته محققان، رشد چشمگیر فروش به واسطه سفارش‌های مشتریان از جمله برند اقتصادی آنر هوآوی، نوکیا و برند چینی گوشی‌های هوشمند Doov تحقق یافته است. تراشه پرچم‌دار تایگر T610 یونیسوک – که طبق گزارشات توسط شرکت تولید نیمه‌رسانا تایوان ساخته شده است – در گوشی‌های اقتصادی آنر Play 5T و Changwan 20 وجود دارد.

در حالی که Unisoc به سرعت در حال رشد است، این شرکت همچنان در میان پنج شرکت مورد بررسی در آخرین رتبه قرار دارد.

مدیاتک، طراح چیپ‌های گوشی تلفن همراه در تایوان، با ۲۸٫۸ میلیون دستگاه در صدر رده‌بندی قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشت.

کوالکام مستقر در کالیفرنیا با ۳۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل، با همان میزان تحویل در جایگاه دوم قرار گرفت. این غول آمریکایی با استفاده از فروپاشی واحد طراحی تراشه‌های هوآوی، HiSilicon، که در بحبوحه تحریم‌های آمریکا ۷۷ درصد کاهش یافت، به بازارهای پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند رده پایین و میان رده نفوذ کرد.

سهم کوالکام در بازار میان رده، متشکل از تراشه‌های گوشی‌های هوشمند با قیمت‌های بین ۲۰۰۰ یوان (۳۱۲ دلار آمریکا) تا ۵۰۰۰ یوان، ۲۲ درصد افزایش یافت.

اپل، با قرار گرفتن در جایگاه سوم، ۹٫۴ میلیون تراشه گوشی هوشمند را در مدت مشابه به فروش رساند در مقایسه با ۸٫۱ میلیون دستگاه در سال گذشته. این روند تا حدی به لطف سفارشات چشمگیر برای سری جدید آیفون ۱۳ که در اواسط سپتامبر عرضه شد، افزایش یافته است.

با این حال، رشد سریع فروش Unisoc نقطه روشنی را برای Tsinghua Unigroup، یک مجموعه گسترده مرتبط با دانشگاه برتر چین، مشخص کرد. Unigroup گفته است که به دنبال سرمایه‌گذاران جدید برای جذب کمک مالی بیشتر است تا از فروش جداگانه دارایی‌های بخش نیمه‌رسانای ارزشمند خود اجتناب کند.

ارتقای جایگاه Unisoc در حالی اتفاق می‌افتد که چین به‌عنوان بخشی از تلاش این کشور برای تقویت امنیت زنجیره تامین خود، به دنبال افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های بالغ خود با تمرکز بیشتر بر گره فناوری ۲۸ نانومتری یا بالاتر است.

چین همچنان برای تولید محصولات خود که تقاضای بالایی در سراسر جهان دارد، به تراشه‌های خارجی وابسته است. چین بین ژانویه تا سپتامبر ۳۱۲٫۶ میلیارد دلار نیمه هادی و ۲۵٫۱ میلیارد دلار تجهیزات تولید تراشه وارد کرده است که به ترتیب ۲۴ و ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1814

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.