• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

تحول دیجیتال صنعت پزشکی چین در بحبوحه شیوع کرونا

  • کد خبر : 1278
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
تحول دیجیتال صنعت پزشکی چین در بحبوحه شیوع کرونا
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در چهارمین همایش دیجیتال چین، استفاده گسترده از داده‌های بزرگ در پیشگیری و کنترل کرونا COVID-19 موجب تغییر سریع دیجیتال صنعت پزشکی چین شده است.

کد ملی سلامت QR، که نتایج آزمایش‌های ویروس کرونا COVID-19 و داده‌های مربوط به سابقه سفر را نشان می‌دهد، بیش از ۶۰ میلیارد بار استفاده شده است. گزارش سازمان فضای مجازی چین نشان می‌دهد، مقامات بهداشتی این کشور همچنین از داده‌های مهم و کلیدی موارد تأیید شده و مشکوک به COVID-19 برای ردیابی تماس‌های نزدیک و اختصاص تجهیزات پزشکی از طریق ابزارهای دیجیتال استفاده کرده‌اند.

یک آمبولانس متصل شده به نسل پنجم تلفن همراه در سالن نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که از طریق تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا پشتیبانی واقعی از راه دور و یک بخش ICU را به دوربین ۳۶۰ درجه مجهز می‌کند که تصاویر را در زمان واقعی از بیماران منتقل می‌کند. در بحبوحه شیوع کرونا COVID-19 در سال ۲۰۲۰، بندهای مشابه قرنطینه VR به متخصصان پزشکی این امکان را داد تا بدون تماس مستقیم، مشاوره‌های حضوری به بیماران را ارائه دهند.

بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، بیش از ۱۱۰۰ بیمارستان اینترنتی در سراسر کشور ساخته شده و ۳۰ منطقه در سطح استان سیستم عامل نظارت برای خدمات پزشکی آنلاین ایجاد کرده‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد که شبکه پزشکی از راه دور اکنون بیش از ۲۴ هزار موسسه پزشکی را در تمام شهرهای چین پوشش می‌دهد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1278

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.