• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

تحول در بزرگترین تولید کننده غلات چین با فناوری‌های جدید کشاورزی

  • کد خبر : 5277
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
تحول در بزرگترین تولید کننده غلات چین با فناوری‌های جدید کشاورزی
فناوری‌های جدید از جمله هواپیماهای بدون سرنشین که می‌توانند محصولات را با کود و آفت‌کش‌ها سمپاشی کنند و ماشین‌های نشاء برنج مجهز به سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری بیدو، مزرعه Hongwei در شمال شرقی چین را به یک پیشگام در کشاورزی هوشمند تبدیل می‌کنند.

حدود ۳۰ نشاکار برای کاشت نهال برنج در مزرعه‌های شالیزاری در مزرعه استان هیلونگ‌جیانگ مستقر شده‌اند، که این دستگاه‌ها قابلیت عبور از موانع را دارند و در صورت نیاز می‌چرخند.

به گفته لی یان، مدیر کل بخش توسعه کشاورزی این استان، مزرعه هونگ‌وی در حال حاضر دارای ۶۹۹ نشاء برنج بدون سرنشین است که در هر فصل بیش از ۲ میلیون یوان (۲۸۱۲۰۰ دلار) در هزینه‌های نیروی کار صرفه جویی می‌کند. به لطف دستگاه‌های کاشت بدون سرنشین، کشاورزان می‌توانند به طور قابل توجهی بهره‌وری شالیزارهای خود را بهبود بخشند.

استان هیلونگ‌جیانگ با استفاده از دستگاه‌های کاشت هوشمند، پهپادهای کود پاش و سیستم‌های مدیریت هوشمند، وارد عصر جدیدی از توسعه فناوری و دستاوردهای کشاورزی شده است و طرحی برای آینده کشاورزی در چین ارائه می‌کند.

در مزرعه‌ای متعلق به مزرعه جونچوان، ۷ هواپیمای بدون سرنشین بر فراز نهال‌های برنج به پرواز درآمدند و کود سبز مایع پخش کردند.

اپراتورها با لمس گوشی هوشمند می‌توانند کوددهی ۷ هکتار از شالیزارها را در عرض چند دقیقه تکمیل کنند. چن لانگ، مدیر کل بخش توسعه کشاورزی این مزرعه می‌گوید: ما کود سبز مایع را سه تا پنج روز پس از نشاء به منظور سبز شدن سریع برنج و افزایش عملکرد استفاده می‌کنیم.

جو دهوا، یک کشاورز مزرعه Qixing، که متعلق به شعبه Jiansanjiang ، یکی از تولیدکنندگان عمده غلات چین است، گفت: کشاورزی در گذشته خسته کننده بود، اما به لطف توسعه فناوری بسیار آسان‌تر شده است. جو تقریباً در سال ۲۰۱۲ کشاورزی را کنار گذاشت تا اینکه تجهیزات با فناوری پیشرفته اشتیاق او را دوباره برانگیخت. اکنون، زمین کشاورزی این مرد ۵۰ ساله از ۱۰ هکتار به ۲۶٫۶ افزایش یافته است و درآمد سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار یوان دارد.

امروزه، جیانسانجیانگ بزرگترین ناوگان ماشین آلات کشاورزی چین با ۱۱۶۵۵ نشاکار برنج مجهز به BDS است و نرخ مکانیزاسیون آن بیش از ۹۹٫۸ درصد است که ۲۰ درصد از عملیات کشاورزی توسط ماشین آلات هوشمند انجام می‌شود.

به گفته اداره کشاورزی و امور روستایی، استان هیلونگجیانگ برای سیزدهمین سال متوالی با مساحت رشد بیش از ۱۳ میلیون هکتار در سال جاری بزرگترین تولید کننده غلات کشور چین بوده است. این استان سال گذشته ۷۷٫۶۳ میلیارد کیلوگرم غلات تولید کرد که ۱۱٫۳ درصد از کل غلات کشور را به خود اختصاص داد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5277

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.