• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تحریم ۳ شرکت آمریکایی به دلیل ارسال نقشه‌های دفاعی به چین

  • کد خبر : 2527
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۷
تحریم ۳ شرکت آمریکایی به دلیل ارسال نقشه‌های دفاعی به چین
دولت بایدن، سه شرکت آمریکایی را به دلیل ارسال نقشه‌های فنی فناوری ماهواره و موشک و دیگر نمونه‌های اولیه دفاعی به چین محکوم کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده این سه شرکت را از صادرات اقلام به کشورهای خارجی به مدت ۱۸۰ روز ممنوع کرد. این مجازات، به عنوان یکی از شدیدترین مجازات‌های مدنی این وزارت خانه تلقی می‌شود.

شرکت‌های Quicksilver Manufacturing Inc.، Rapid Cut LLC، و US Prototype Inc. خدمات چاپ سه‌بعدی به مشتریانی ارائه می‌کنند که شامل تولیدکنندگان فناوری‌های فضایی و دفاعی می‌شوند. وزارت بازرگانی آمریکا بر این نظر است که مشتریان طرح‌ و نقشه‌ها را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند چاپ کنند ارسال می‌کنند و شرکت‌ها نیز این عکس‌ها را به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌ها به چین می‌فرستند. چنین معاملاتی به مجوز دولت آمریکا نیاز دارد، اما هیچ درخواست مجوزی برای آن صورت نگرفته است. به گفته کارشناسان آمریکایی ارسال و برون‌سپاری پرینت‌های سه‌بعدی از فضا و نمونه‌های اولیه دفاعی به چین به امنیت ملی ایالات‌متحده آسیب می‌رساند.

دستور وزارت بازرگانی امریکا نکته‌ای مطرح نکرده که این طرح‌ها توسط ارتش چین مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما می‌گوید این اقدامات نگرانی‌های جدی امنیت ملی را به همراه دارد. مقامات ایالات متحده در گذشته در مورد ارتباطات مبهم بین صنایع نظامی و خصوصی هشدار داده بودند. وزارت بازرگانی از مشتریان شرکت‌ها برای بررسی سوابق آن‌ها استفاده کرد تا مطمئن شود که مالکیت معنوی آن‌ها به خطر نیفتاده است.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2527

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.