• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4

تبدیل شنجن به قطب بین‌المللی منابع نیمه‌رساناها و قطعات الکترونیکی

  • کد خبر : 4002
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
تبدیل شنجن به قطب بین‌المللی منابع نیمه‌رساناها و قطعات الکترونیکی
در بحبوحه محدودیت‌های تجاری ایالات متحده، شنجن تلاش خود برای پیشبرد حرکت خودکفایی فناوری پیشرفته چین با ایجاد یک پلت‌فرم بین‌المللی منبع یابی برای نیمه هادی‌ها و سایر قطعات الکترونیکی را افزایش داده است.

مرکز تجارت بین‌المللی قطعات الکترونیکی و مدارهای مجتمع، مستقر در منطقه اقتصادی «چیان ‌های»، از سوی چند سهامدار جدید ثبت‌ و مجوز فعالیت خود را در ۳۰ دسامبر دریافت کرده است.

این مرکز تجاری، با سرمایه اولیه ۲٫۱ میلیارد یوان (۳۰۴ میلیون دلار آمریکا)، توسط ۱۲ شرکت دولتی و شرکت خصوصی تامین مالی میشود که از جمله بزرگترین سهامداران آن، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چاینا الکترونیکس و هلدینگ سرمایه گذاری شنجن هستند.

چاینا الکترونیکس و شرکت‌های تابعه آن ۳۸۰ میلیون یوان در مرکز معاملات سرمایه گذاری کردند که سود مشابه ۱۷٫۸ درصدی را برای هر شرکت تضمین کرده، سرمایه گذاری شنجن برای به دست آوردن ۳۵٫۷ درصد از سهام، ۷۶۰ میلیون یوان تزریق کرد.

انتظار می‌رود توسعه این مرکز تجاری که در ابتدا توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و وزارت بازرگانی اعلام شد شرکت‌های مختلف فعال در صنایع نیمه هادی و الکترونیک در سراسر جهان از جمله تولیدکنندگان و توزیع کنندگان را درگیر کند.

شنجن، که رئیس جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۲۰ آن را برای تبدیل شدن به یک نیروگاه نوآوری در سطح جهانی و الگوی اصلاحات اقتصادی برگزید، همچنین به عنوان یک مکان اصلی برای تدارکات، توسعه نرم افزار، برندسازی و آموزش، در میان طیف وسیعی از خدمات، خدمت خواهد کرد.

این طرح منعکس کننده اعتقاد قوی شی است که شنژن به یک موتور مهم رشد برای منطقه توسعه منطقه خلیج بزرگ تبدیل خواهد شد، زیرا این شهر اصلاحات را در راستای استراتژی خودکفایی فناوری چین انجام می‌دهد.

این ابتکار در بحبوحه تحریم‌های تشدید شده توسط ایالات متحده علیه صنعت نیمه هادی چین صورت می‌گیرد که به جاه طلبی‌های پکن برای دستیابی این کشور به خوداتکایی فناوری لطمه زده است.

اخیرا تعدادی شرکت چینی، از جمله شرکت فناوری‌های حافظه یانگ تسه، سازنده تراشه‌های حافظه فلش، توسط دولت ایالات متحده به لیست سیاه تجاری خود اضافه شدند و دلیل آن این بود که پکن از فناوری‌های تجاری برای مدرن‌سازی ارتش خود استفاده می‌کند.

این اقدام نشان از شدت تحریم‌های هدفمند قبلی علیه شرکت‌های خاص سرزمین اصلی، مانند شرکت فناوری هواوی و شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا (SMIC) دارد.

شنجن، معروف به سیلیکون ولی چین، مرکز بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری چینی از جمله  تنسنت غول بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی، تولیدکننده پهپاد DJI، و سازندگان تجهیزات مخابراتی هوآوی و شرکا زد تی ای و همچنین محل کارخانه بزرگ تولید تراشه SMIC است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4002

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.