• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

تایید ۱۴ مدل زبان بزرگ در چین برای حمایت از هوش مصنوعی در صنایع

  • کد خبر : 6649
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
تایید ۱۴ مدل زبان بزرگ در چین برای حمایت از هوش مصنوعی در صنایع
چین اولین دسته از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) - فناوری مورد استفاده برای آموزش ChatGPT و خدمات مشابه - را در سال جاری تصویب کرد و بسیاری از شرکت‌های فناوری داخلی نیز به پذیرش گسترده‌تر هوش مصنوعی (AI) در صنایع مختلف کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی و شرکت‌هایی از جمله غول گوشی‌های هوشمند شیائومی، شرکت متخصص هوش مصنوعی فورث پارادایم و شرکت هوش مصنوعی یونیکورن ۰۱، اخیراً در مجموع ۱۴ برنامه LLM و برنامه‌های سازمانی برای استفاده تجاری را تایید کرده‌اند.

این دسته جدید شامل تعدادی از LLMهای خاص صنعت است و در مقایسه با مدل‌های عمومی هوش مصنوعی نشان می‌دهد چگونه توسعه و مقررات هوش مصنوعی در سرزمین اصلی چین به شرکت‌ها فشار می‌آورد تا نسبت به توسعه و افزایش کارایی این فناوری گام بردارند.

استارت‌آپ Frontis.AI که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، مجوزهایی برای LLM‌های «Pinshang» و «Moxiaoxian» دریافت کرد که به شرکت‌های محصولات مصرفی، بینش‌های صنعتی برای حمایت از نوآوری و بازاریابی ارائه می‌کند. Frontis.AI قصد دارد خدمات سفارشی‌تری را نیز به مشتریان سازمانی خود ارائه دهد.

مدل‌های زبانی بزرگ خاص امنیت سایبری شرکت ThreatBook و شرکت ارائه دهنده خدمات ویدئویی XinYi Tech نیز در این ماه تایید شدند.

مدل هوش مصنوعی XGPT ThreatBook اولین LLM است که بر امنیت اینترنت در چین متمرکز شده است. LLM آن می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تجزیه و تحلیل به موقع و دقیق تهدیدات امنیتی را دریافت کنند. XinYi Tech’s LLM، بر ابزارهای تولید و پردازش ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز است که برای حوزه‌هایی مانند تبلیغات، آموزش، رسانه و حتی تجارت الکترونیک در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی قابل توجهی که در این ماه تأیید شده‌اند عبارتند از یک ابزار هوشمند ساخت رزومه از پلتفرم استخدام آنلاین چینی Zhaopin، و همچنین چت ربات‌های شرکت خدمات تجارت الکترونیک Beijing Zhidemai Tech و ارائه دهنده کتاب‌ها، مجله و کمیک فناوری iReader.

تعداد LLM های مورد تایید دولت و برنامه‌های کاربردی مرتبط در چین در حال حاضر بیش از ۴۰ مورد است. تا ماه اکتبر سال گذشته میلادی ۲۳۸ LLM در چین معرفی شده که اکثر آنها هنوز تاییدیه دولت را دریافت نکرده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6649

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.