• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6

تاکید مقامات هنگ کنگ بر تعهد خود به ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 4732
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
تاکید مقامات هنگ کنگ بر تعهد خود به ارزهای دیجیتال
مقامات دولتی هنگ کنگ تعهد این شهر را به رشد صنعت Web3 تحت قوانین "مناسب" تکرار کرده‌اند و به نظارت بیشتر بر برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در جشنواره چهار روزه Web3 که با سخنان پل چان مو-پو وزیر مالی آغاز شد، اشاره کردند.

چان در سخنرانی خود گفت: پیش‌فرض توسعه Web3 این است که به ثبات سیستم مالی و حمایت از سرمایه‌گذار آسیبی وارد نشود. من معتقدم که همه از رویدادهای اخیر آموخته‌اند که مقررات مناسب برای ایجاد یک محیط پایدار و فضای ایده‌آل‌تری برای توسعه ضروری است.

برخی از شرکت کنندگان در کنفرانس Web3 – بزرگترین رویداد که هنگ کنگ از زمان اعلام قصد خود برای تبدیل شدن به یک مرکز دارایی دیجیتال در سال گذشته میزبانی کرده است – با تعجب متوجه شدند که کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) معتقد است پلتفرم‌های DeFi برای دارایی‌های مجازی نیاز به مجوز، تحت قوانین موجود دارند. بدون هیچ مرجع مرکزی، خدمات غیرمتمرکز معمولاً کمتر در معرض نظارت دولت قرار می‌گیرند.

کیت چوی، رئیس موقت بخش واسطه‌ها در SFCمی‌گوید: SFC فعالیت‌های DeFi را از طریق همان چارچوب قانونی که برای فعالیت‌های مالی تنظیم‌شده توسط SFC اعمال می‌شود، در نظر می‌گیرد. به این ترتیب، تا زمانی که فعالیت DeFi در محدوده اوراق بهادار و معاملات آتی باشد، مشمول همان الزامات نظارتی قابل اعمال برای فعالیت‌های مالی سنتی خواهد بود.

چوی افزود: افرادی که فعالیت‌های مربوط به DeFi را انجام می‌دهند باید مشمول الزامات مجوز هنگ‌کنگ باشند و ارائه خدمات تجاری خودکار یک فعالیت تنظیم‌شده است، خواه غیرمتمرکز باشد یا نباشد.

لیلی کینگ، مدیر عملیاتی Cobo متولی دارایی‌های دیجیتال هم گفت: اگر هنگ‌کنگ واقعاً قصد تنظیم DeFi را داشته باشد، به این معنی است که شرایط کار در هنگ کنگ سخت‌تر از سنگاپور است.

صنعت Web3 از زمانی که هنگ کنگ قصد خود برای تبدیل شدن به مرکز رمزارزها را اعلام کرد، از نزدیک توسعه یک چارچوب نظارتی جدید برای دارایی‌های مجازی را دنبال می‌کند. این شهر اغلب با سنگاپور مقایسه شده است، که تا زمان تغییر سیاست هنگ کنگ، بازار مناسب‌تری برای فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شد. برخی از شرکت کنندگان امیدوار بودند که تغییر رویکرد هنگ کنگ رقابتی را برای سنگاپور در منطقه ایجاد کند.

بر اساس مقررات جدیدی که از ژوئن اجرایی می‌شود، صرافی‌های ارزهای دیجیتالی که به مشتریان در هنگ کنگ خدمات ارائه می‌دهند باید مجوز SFC را داشته باشند. فقط دو صرافی بر اساس طرح داوطلبانه موجود مجوز دریافت کردند. OKX  اعلام کرده است که دو نهاد محلی راه اندازی خواهد کرد، و Huobi هم گفته است که این پلتفرم نیز در حال ثبت درخواست است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله OKX و Filecoin، و شرکت‌های فناوری سنتی در این مراسم حضور داشتند. تنست و علی بابا هم در این مراسم حضور فعال داشتند. شرکت کنندگان در این کنفرانس نسبت به پتانسیل توسعهWeb3  هنگ کنگ با وجود امکان وضع مقررات بیشتر، خوش بین بودند.

هونگ فانگ، رئیس صرافی ارزهای دیجیتال  OKXدر این باره گفت: من از آنچه در هنگ کنگ می‌بینم و مستقیماً از مقامات می‌شنوم بسیار ترغیب می‌شوم. فکر می‌کنم که یک حس مشارکت و آینده‌نگر وجود دارد، و فکر می‌کنم این چیز خوبی است. می‌توانم ببینم که هنگ کنگ یک مرکز بسیار مهم برای تیم ما، در کنار ایالات متحده و برخی دفاتر دیگر شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4732

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.