• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

تاکید شورای دولتی چین بر سیاست حمایتی تقویت اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر : 3435
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
تاکید شورای دولتی چین بر سیاست حمایتی تقویت اقتصاد دیجیتال
شورای دولتی، کابینه چین، متعهد شده اقتصاد دیجیتال این کشور را از طریق تعهدات سیاستی جدید تقویت کند، این تصمیم نشان دهنده پاسخ پکن به اقدامات اخیر دولت بایدن در اعمال محدودیت‌های بیشتر ایالات متحده علیه صنعت فناوری چین است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، این تصمیم را به عنوان بخشی از گزارش توسعه اقتصاد دیجیتالی قبل از آخرین جلسه کمیته دائمی کنگره ملی خلق، ارائه کرد.

این گزارش یک رویکرد هشت جانبه را برای تقویت این بخش و افزایش رقابت بین‌المللی کشور پیشنهاد می‌کند که شامل تجمیع منابع برای دستیابی به پیشرفت در فناوری‌های اصلی، افزایش ساخت زیرساخت‌های دیجیتال، افزایش نوآوری‌های دیجیتال و ایجاد یک خوشه صنعتی پیشرفته می‌شود.

اقتصاد دیجیتال چین به لطف جمعیت دیجیتالی گسترده این کشور، منابع داده‌های مختلف، برنامه‌های کاربردی و تقاضای داخلی، دارای امکان بی نهایت و پتانسیل رشد عظیم است.

این گزارش همچنین خواستار ادغام عمیق‌تر فن‌آوری‌های دیجیتال در صنایع سنتی برای افزایش کارایی، بهبود فضای سایبری و امنیت داده‌ها و بهبود همکاری با اقتصادهای سراسر جهان شد.

گزارش پیش‌بینی کرده اقتصاد دیجیتال چین تا سال ۲۰۲۵ وارد دوره گسترش کامل و دیجیتالی‌سازی شود تا توسعه کشور را رهبری کند.

در حالی که این گزارش دستاوردهای بخش دیجیتال چین در دهه گذشته را خلاصه می‌کند، به برخی از نقاط ضعف آن نیز اشاره دارد که شامل ارزش گذاری سرعت بر کیفیت و نداشتن قدرت متناسب با مقیاس آن است – چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت در جهان را دارد و همچنین بزرگترین بازار تجارت الکترونیک، بازی‌های ویدیویی، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی را داراست.

حمایت سیاست جدید پکن از اقتصاد دیجیتال این کشور نشان دهنده احساس شدید فوریت پس از اقدامات اخیر واشنگتن برای گسترش دامنه کنترل صادرات فناوری پیشرفته ایالات متحده با هدف تولید تراشه در سرزمین اصلی است که به دنبال تصویب قانون تراشه و علم توسط دولت بایدن صورت گرفت.

برای شرکت‌هایی که بخشی از اقتصاد دیجیتال داخلی هستند، اختلالات ناشی از جنگ فناوری ایالات متحده و چین به دلیل تأثیر آن بر رشد اقتصادی آهسته در داخل تشدید شده است.

پیشنهاد اقتصاد دیجیتال شورای دولتی در زمانی مطرح شد که سقوط سهام فناوری چین در هنگ کنگ و نیویورک باعث از بین رفتن تریلیون‌ها دلار از ارزش بازار شده، زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد مبانی این بخش هستند.

به دنبال یک سری اقدامات نظارتی، اپراتورهای مختلف پلتفرم فناوری چین در سال گذشته به سرعت برای واگذاری مشاغل غیر اصلی و زیان‌آور اقدام کردند و دورانی از گسترش سرسام‌آور را پشت سر گذاشتند. تجدید ساختار از ابتدای سال منجر به اخراج کارکنان در سراسر این حوزه شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3435

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.