• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

تامین مالی جدید برای کمک به صنعت نیمه هادی تحریم شده چین

  • کد خبر : 3596
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
تامین مالی جدید برای کمک به صنعت نیمه هادی تحریم شده چین
پکن تلاش برای خودکفایی تراشه‌ها را همزمان با محدودیت‌های تجاری ایالات متحده تشدید کرده است و بر اساس آخرین اسناد و داده‌های مالی در بازار سهام، صنعت نیمه‌رساناهای تحریم‌شده چین از طریق سرمایه‌ای که از صندوق‌های مشترک جمع‌آوری می‌شود، در آستانه دریافت یک مسیر حیات تازه است.

طبق اعلام داخلی، برنامه‌های عرضه اولیه عمومی (IPO) 9 نهاد در زنجیره تامین نیمه هادی چین – از جمله شش شرکت طراحی مدار مجتمع (IC)، یک شرکت بسته بندی تراشه، یک ریخته گری و یک تامین کننده مواد بسته بندی – در این ماه تایید شده و انتظار می‌رود این عرضه‌های اولیه در مجموع ۲۱٫۶ میلیارد یوان (۳ میلیارد دلار) از سرمایه گذاران جذب کند.

فعالیت‌های عرضه اولیه سهام در مورد اندازه معاملات در چند فصل گذشته ثابت بوده است و تعداد بیشتری در راه است. IPO های بیشتر به سازندگان تراشه چینی امکان می‌دهد به راحتی به سرمایه دسترسی داشته باشند و منابع بیشتری را برای تحقیق و توسعه مستقر کنند.

تحقیق و توسعه در این صنعت شامل یک فرایند پیچیده و طولانی است، اما مقابله با محدودیت‌های ایالات متحده مهم است.

در ۱۱ ماه اول سال جاری، ۴۶ شرکت مرتبط با نیمه هادی‌ها که در زمینه طراحی، ساخت، قطعات و مواد فعالیت می‌کنند، در بازار عرضه شده‌اند، که این رقم در مقایسه با ۱۹ شرکت در مدت مشابه سال قبل بود.

سرمایه بیشتری نیز توسط شرکت‌های مدیریت مالی چینی جذب می‌شود، که صندوق‌های مختلف مرتبط با نیمه‌رساناها را راه‌اندازی کرده‌اند تا پول سرمایه‌گذاران خرد را به سهام تراشه هدایت کنند.

همه این جریان‌های سرمایه‌گذاری تازه نشان‌دهنده فرصتی برای صنعت نیمه‌رسانای چین برای مقابله با آخرین محدودیت‌های تجاری ایالات متحده و نظارت فزاینده واشنگتن بر شرکت‌هایی است که بخشی از زنجیره تامین تراشه‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

اداره صنعت و امنیت (BIS)، آژانسی زیر نظر وزارت بازرگانی ایالات متحده، دستورهای جدیدی را اجرا کرد که توانایی چین را برای دستیابی به تراشه‌های محاسباتی پیشرفته، توسعه و نگهداری ابررایانه‌ها، و ساخت نیمه‌هادی‌های پیشرفته مورد استفاده در کاربردهای نظامی محدودتر می‌کند.

علاوه بر این، ۳۱ شرکت فناوری چینی، موسسه تحقیقاتی و نهادهای مرتبط توسط واشنگتن به فهرست تایید نشده ایالات متحده اضافه شدند. طرف‌هایی که حسن نیت آنها توسط BIS اثبات نشده در این لیست قرار می‌گیرند، که به عنوان یک محدودیت تجاری عمل می‌کند، زیرا کسانی که در این فهرست هستند واجد شرایط دریافت اقلام مشمول مقررات اداره صادرات دولت ایالات متحده نمی‌شوند.

این امر به دنبال دستور واشنگتن در ماه سپتامبر مبنی بر منع اینودیا و ادونس میکرو دیوایس از عرضه تراشه‌های پیشرفته خود به مشتریان در چین صورت گرفت. در ماه اوت، دولت بایدن قانون تراشه و علم را برای تقویت قابلیت‌های تولید آی سی آمریکا تصویب کرد.

به دلیل محدودیت‌های تجاری ایالات متحده، آخرین دسته از شرکت‌های نیمه هادی چین که به صورت عمومی عرضه می‌شوند، بیشتر شامل فناوری‌های بالغ IC می‌شوند.

برای مثال، نیو ویژن مستقر در شانگهای، تراشه‌های نمایشگر و حسگرها را با استفاده از فرآیند تولید ۱۱۰ نانومتری می‌سازد. بسیاری از این شرکت‌های تراشه‌ای که در این فهرست قرار دارند نیز بر بازار داخلی متمرکز هستند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3596

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.