• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

تاثیر فناوری‌های هوشمند بر زندگی میلیون‌ها چینی

  • کد خبر : 1330
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
تاثیر فناوری‌های هوشمند بر زندگی میلیون‌ها چینی
تماشاگران در نمایشگاهی در پنجمین کنگره جهانی اطلاعات، یک رویداد مهم هوش مصنوعی (AI) که اخیرا در شهرداری تیانجین در شمال چین به پایان رسید، با اجرای موسیقی توسط گروهی از روبات‌ها و انسان‌ها که مانند هیچ اجرای دیگری نبود، تحت تاثیر قرار گرفتند.

این رویداد چهار روزه مرتبط با فناوری‌های هوشمند با مضمون “عصر جدید هوش: توانمندسازی توسعه جدید، تقویت الگویی جدید”، بیش از ۲۴۰ شرکت و موسسه هوش مصنوعی را به خود جذب کرد و این شرکت‌ها فناوری‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی را با خود به همراه آوردند.

در غرفه نمایشگاهی Hisense -یک برند لوازم خانگی چینی- بازدیدکنندگان در صف منتظر بودند تا از نزدیک به یخچال هوشمند نگاه کنند. این برنامه می‌تواند منوها را براساس مواد غذایی که در آن موجود است، فصل و اطلاعات بهداشتی اعضای خانواده توصیه کند. همچنین می‌تواند از طریق ویدئوها به مردم آموزش آشپزی بدهد.

وانگ یانپنگ نماینده شرکت در غرفه گفت: “ما در تلاش هستیم که فناوری‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود استفاده کنیم. ما هر ساله سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه فناوری می‌کنیم. دوران هوش مصنوعی فرا رسیده است و ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.”

Cainiao Network، بازوی لجستیکی گروه علی‌بابا غول تجارت الکترونیکی چین، وسایل نقلیه لجستیکی بدون سرنشین و ربات‌های تحویل بسته را به نمایش گذاشت که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

“فنگ زنگچوانگ” که در شبکه Cainiao در تیانجین کار می‌کند، گفت: “شیوع ویروس کرونا توسعه خرید آنلاین را ارتقا داده است. تجارت پررونق همچنین صنعت لجستیک را به سمت ایجاد تحولی سوق داد. با استفاده سریع از فناوری‌های هوشمند در بخش تدارکات، حجم حمل و نقل روزانه ما سالانه ۳۰ درصد افزایش یافته است.”

استفاده از فناوری‌های هوشمند زندگی روزمره را متحول می‌کند.

در یک انجمن مسکونی در منطقه بوم گردی تیانجین چین – سنگاپور، مسیرهای پیاده روی و تجهیزات ورزشی با فناوری تشخیص چهره مجهز شده‌اند که می‌توانند اطلاعات صورت ساکنان را ضبط کرده و زمان ورزش و مصرف کالری آنها را ثبت کنند.

یکی از ساکنان در این باره گفت: امکانات هوشمند به من کمک می‌کند تا کارآمدتر ورزش کنم.

ساکنان این جامعه بلندگوهای هوشمند نیز در خانه‌های خود دارند که می‌تواند به آنها در بررسی آخرین قیمت سبزیجات و هزینه‌های آب و گرمایش کمک کند و برای مشاوره پزشکی آنلاین با پزشکان جامعه تماس بگیرند.

در کتابخانه نیز خوانندگان فقط باید نام یک کتاب را به یک ربات بگویند و آن ربات او را به سمت آن سوق دهد. با سیستم ناوبری به کمک مغناطیس و فناوری ۵G، دقت موقعیت یابی ربات‌ها از یک تا دو متر است.

سان نینگ استاد کالج هوش مصنوعی دانشگاه نانکای، گفت: “هوش مصنوعی زندگی ما را تغییر داده است. فناوری‌های هوش مصنوعی نه تنها در بازارهای سطح بالا به کار رفته‌اند بلکه باعث راحتی زندگی روزمره مردم نیز شده‌اند.”

طبق آماری که آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین منتشر کرده، صنعت هوش مصنوعی جهانی در سال ۲۰۲۰ با رشد سالانه ۱۲ درصدی به ۱۵۶٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس اعلام دفتر صنعتی و فناوری اطلاعات تیانجین، طی چهار کنگره گذشته، ۳۴۸ قرارداد همکاری منعقد شده است که در مجموع حدود ۳۵۳٫۲ میلیارد یوان (حدود ۵۴٫۹ میلیارد دلار) سرمایه گذاری شده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1330

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.