• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

تأکید شی جین پینگ بر نقش فین‌تک‌ها در تقویت اقتصاد چین

  • کد خبر : 2567
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
تأکید شی جین پینگ بر نقش فین‌تک‌ها در تقویت اقتصاد چین
شی جین پینگ رئیس جمهور چین حمایت خود را از سیستم‌های پرداخت موبایل و پلتفرم‌های فناوری مالی اعلام کرد و آن‌ها را برای ایفای نقش بزرگ‌تر در تقویت دومین اقتصاد بزرگ دنیا تشویق نمود.

شی جین پینگ در کمیسیون مرکزی جامع تعمیق اصلاحات سخنرانی داشت و در این کمیسیون طرحی برای تقویت تنظیم قواعد در زمینه پلتفرم‌های پرداخت تائید شد همچنین بر گسترش توسعه سالم و منظم کسب‌وکارهای پرداخت و فین‌تک تأکید شد.

به گفته شی جین پینگ پلتفرم‌های پرداخت و فین‌تک چین باید به ریشه خود بازگردند که اشاره‌ای پنهان به خودداری از گسترش بی‌نظم و رفتار ضد رقابتی دارد که خطرات عمده‌ای را برای بخش مالی چین به همراه داشته است.

اگرچه مشخصاً نام هیچ شرکتی در این جلسه مطرح نشد اما این خیر کمیسیون می‌تواند نویدبخش خوبی برای شرکت‌های گروه آنت – بزرگ‌ترین شرکت فین‌تک دنیا-و اپراتور خدمات پرداخت علی پی باشد.

طبق بیانیه کمیسیون، انتظار می‌رود پرداخت‌های دیجیتال و پلتفرم‌های فین‌تک چین به تضمین امنیت زیرساخت‌های صنعت و جلوگیری از خطرات مالی سیستمی کمک کنند. این پلتفرم‌ها همچنین تشویق می‌شوند تا نقش بزرگ‌تری در تقویت اقتصاد داشته باشند و از هدف اقتصادی چین برای گردش دوگانه حمایت کنند که در چهاردهمین برنامه پنج ساله ۲۰۲۱-۲۵ و استراتژی چشم‌انداز ۲۰۳۵ این کشور مطرح شده است.

آخرین اقدام این کمیسیون که در سال ۲۰۱۳ تحت دفتر سیاسی حزب حاکم کمونیست چین تشکیل شد، منعکس کننده تعهد پکن در سال جاری برای حمایت از “توسعه سالم” بخش خدمات آنلاین است، خصوصاً در زمانی که اقتصاد این کشور تحت تأثیر تأثیرات گسترده سرکوب‌های نظارتی و کنترل‌های کووید-۱۹ قرار گرفته است.

اقتصاد چین در ماه می و پیش از بازگشت پیش‌بینی‌شده در نیمه دوم سال جاری با کمک مجموعه‌ای از اقدامات محرک دولت، نشانه‌های اولیه بهبود را از خود نشان داده است.

منبع: scmp

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2567

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.