• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

تأثیر اقتصاد دیجیتال بر توسعه با کیفیت بالای کشاورزی

  • کد خبر : 5796
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
تأثیر اقتصاد دیجیتال بر توسعه با کیفیت بالای کشاورزی
محققان چینی در یک مطالعه به طور تجربی تأثیر و مکانیسم توسعه اقتصادی دیجیتال را بر توسعه کشاورزی با کیفیت بالا با ساختن یک سیستم شاخص ارزیابی برای توسعه کشاورزی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بررسی کردند.

بر اساس داده‌های مربوط به توسعه اقتصاد دیجیتال و تولید کشاورزی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰، محققین در این مطالعه ابتدا یک سیستم شاخص ارزیابی برای توسعه کشاورزی با کیفیت بالا ایجاد کردند که منافع اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی را در نظر می‌گیرد. در مرحله دوم، از مدلینگ داده‌هاا برای آزمایش ارتقای توسعه اقتصاد دیجیتال در توسعه کشاورزی با کیفیت بالا استفاده شد.

محققنن در این مطالعه رگرسیون گام به گام برای تأیید اثر میانجی تولید کشاورزی سبز در توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه کشاورزی با کیفیت بالا استفاده کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که اقتصاد دیجیتال توسعه کشاورزی با کیفیت را ارتقا داده است و تأثیر آن در منطقه شرقی به طور قابل توجهی قوی‌تر از مناطق مرکزی و غربی بوده است.

بر اساس تحلیل نتایج بدست آمده در این مطالعه، محققین پیشنهاداتی را ارائه کردند. اول از همه، باید ساخت زیرساخت و توسعه دیجیتالی اقتصاد دیجیتال افزایش یابد، ادغام عمیق اقتصاد دیجیتال و زنجیره صنعتی کشاورزی بایستی ارتقا داده شود و توسعه کشاورزی با کیفیت بالا ارتقا یابد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه کشاورزی با کیفیت را ارتقا داده است و اثر ترویجی بالایی داشته است.

در حال حاضر، اقتصاد چین از مرحله رشد سریع وارد مرحله توسعه با کیفیت بالا می‌شود. در مقایسه با مدل سنتی توسعه کشاورزی که بر مقیاس، افزایش تولید و اثرات زیست‌محیطی تاکید دارد، توسعه با کیفیت بالای کشاورزی می‌تواند همگام با زمانه باشد و مفهوم توسعه جدید را که تحت محدودیت‌های اهداف متعددی انجام می‌شود، تجسم بخشد.

از منظر نظری، توسعه کشاورزی با کیفیت بالا جلوه‌ای از پایبندی به شخصیت اصلی مردم، انتخابی اجتناب ناپذیر برای تحقق نوسازی کشاورزی و روستایی، و پشتوانه مهمی برای جاده مدرنیزاسیون چین است. از نقطه نظر عملی، ترویج توسعه کشاورزی با کیفیت بالا باید جهت گیری دوگانه کیفیت و کارایی را در نظر بگیرد که نه تنها شامل ارتقاء محصولات کشاورزی، بلکه بهبود مستمر کیفیت توسعه صنعتی و گسترش مستمر توابع کشاورزی را بهمراه داشته باشد.

منبع: repec

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5796

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.