به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این شرکت مستقر در شنجن، برنامه دارد تا سال ۲۰۲۶ تعداد نمایندگیهای خود را در اروپا به ۲۰۰۰ واحد برساند؛ در حالی که طبق پیشبینیها این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۰۰ واحد خواهد رسید.
بیوایدی در حال مذاکره با دهها شرکت قطعهساز محلی برای ایجاد یک زنجیره تأمین کامل به منظور پشتیبانی از رشد خود در اروپا است. آنها نه تنها در کارخانهها بلکه در زنجیره تأمین نیز سرمایهگذاری میکنند. هدف ایجاد یک اکوسیستم محلی برای تولید اروپایی است.
بیوایدی در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۵۸ هزار و ۱۸۲ خودرو به خارج از سرزمین اصلی چین تحویل داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۴/۷ درصد و نسبت به فصل قبل ۲۵/۳ درصد رشد داشته است.
فروشهای خارجی بیوایدی در سه ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۵ معادل ۲۲/۵ درصد از کل فروش شرکت بوده، در حالی که این رقم یک سال پیش کمتر از ۱۰ درصد بود.
بیوایدی هماکنون در اروپا ۱۳ مدل خودرو عرضه میکند، در حالی که دو سال پیش تنها شش مدل داشت. تمامی مدلهایی که در اروپا عرضه میشوند تا سال ۲۰۲۸ بهطور کامل در همان قاره تولید خواهند شد.
برنامه بیوایدی برای بومیسازی تولید در اروپا نشاندهنده عزم این شرکت برای افزایش فروش خارجی به منظور جبران کاهش فروش در بازار داخلی است. اروپا یک بازار کلیدی خارجی است که بیوایدی در چارچوب راهبرد جهانیشدن خود آن را هدف قرار داده است.
سرزمین اصلی چین بزرگترین بازار خودروی جهان و همچنین خودروهای برقی است؛ جایی که در سال گذشته خودروهای تمامبرقی و هیبریدی قابل شارژ بیش از ۶۰ درصد از فروش خودروهای جدید را تشکیل دادند.
اما طبق ارزیابی تحلیلگران، بیشتر حدود ۵۰ خودروساز برقی فعال در چین برای بقا در رقابت شدید داخلی تقلا میکنند؛ زیرا حاشیه سود آنها تحت فشار جنگهای قیمتی و مازاد مزمن ظرفیت تولید قرار گرفته است.
کمتر از ۱۰ درصد برندهای خودروی برقی در چین طی پنج سال آینده سودآور خواهند شد.
بیوایدی هدف فروش خود را برای امسال به ۴/۶ میلیون دستگاه کاهش داد که ۱۶ درصد کمتر از هدف قبلی (۵/۵ میلیون دستگاه) است. این هدف اصلاحشده در عین حال معادل افزایش ۷ درصدی فروش سالانه این شرکت محسوب میشود.
همچنین شرکت خودروسازی برقی شپینگ به تازگی اعلام کرد که نخستین مرکز تحقیق و توسعه اروپایی خود را در شهر مونیخ افتتاح کرده است. این اقدام بخشی از تلاش این شرکت برای تقویت فروش خود در اروپا به شمار میرود.
این خودروساز مستقر در گوانگژو اعلام کرد که مرکز بر نوآوریهایی کار خواهد کرد تا نیازهای مصرفکنندگان محلی در زمینه خودروهای نسل بعدی را برآورده سازد.
منبع: scmp