• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بیدو کشاورزی را کارآمدتر می‌کند

  • کد خبر : 2614
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
بیدو کشاورزی را کارآمدتر می‌کند
با ادامه کار کشاورزی تابستانی در سراسر چین، امکانات هوشمند مانند تراکتورهای خودکار استفاده گسترده‌ای یافته که کار را کارآمدتر کرده و هزینه‌های نیروی کار کاهش می‌یابد.

یکی از فناوری‌هایی که از امکانات هوشمند پشتیبانی می‌کند، سیستم ماهواره‌ای ناوبری بیدو است؛ سیستم بومی چین که به دلیل خدمات موقعیت‌یابی با دقت بالا شناخته شده است.

در مزرعه‌ای در استان شاندونگ، کشاورزان از ماه ژوئن از تراکتورهای مجهز به سیستم بیدو برای کاشت سویا در بین ردیف‌های ذرت استفاده می‌کنند. این اولین سالی است که کاشت ترکیبی این دو محصول را امتحان می‌شود و کشاورزان این امکان را دارند تا دانه‌های سویا را بدون کاهش عملکرد ذرت برداشت کنند.

سیستم بیدو تضمین می‌کند تراکتورها می‌توانند ردیف‌های مستقیم را در فواصل دقیق قرار دهند که برای کاشت‌های مختلط بسیار مهم است و طی دو روز با تراکتورهای مجهز بیدو ۴۰ هکتار به زیر کشت رفت.

علاوه بر پشتیبانی از کاشت، سیستم بیدو با ماشین‌هایی از جمله دروگرها و هواپیماهای بدون سرنشین که کودها را پخش می‌کنند و این تضمین ایجاد شده که محصولات را می‌توان با ماشین‌آلات مراقبت و برداشت کرد.

به گفته وزارت کشاورزی چین تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سراسر کشور به سیستم بیدو مجهز شده‌اند.

تنها در استان هوبی، سیستم بیدو روی ۲۷۴۰۷ ماشین کشاورزی در ۳۸۸۵ تعاونی کشاورزی نصب شده است. تراکتورها، ماشین‌های برداشت، نشاکاران برنج، ماشین‌های خشک دانه و کودپاش‌ها توسط بیدو تحت یک پروژه ملی هدایت می‌شوند و به کشاورزان محلی که ماشین‌های خود را به آن مجهز می‌کنند یارانه می‌دهد.

به عنوان مثال، کشاورزانی که از سیستم رانندگی خودکار بیدو استفاده می‌کنند، ۸۰۰۰ یوان (۱۱۹۵ دلار) یارانه دریافت می‌کنند.

تجهیزات هدایت‌شونده بیدو در حال حاضر در شخم زدن، حذف علف‌های هرز، برداشت، کنترل آفات استفاده می‌شود. سیستم بیدو یکپارچه با فناوری‌های دیگر، مانند سنجش از راه دور، به مدیران کمک می‌کند تا کل فرآیند کشاورزی را رصد کرده و اطلاعات دقیقی را در مورد هر قطعه از زمین‌های کشاورزی ارائه دهند و به کشاورزان کمک می‌کند تا کار را مطابق با زمین‌های کشاورزی فردی انجام دهند.

فنّاوری‌ها کار کشاورزی را بسیار آسان کرده است. کار مزرعه امروز به لطف فناوری‌های مدرن مانند سیستم بیدو که باعث می‌شود بسیاری از کارها توسط ماشین‌آلات انجام شود کاملاً با نسل قبل متفاوت است.

منبع: chinadaily

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2614

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.