• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

بیدو چت بات ارنی را پس از تایید دولت چین راه اندازی کرد

  • کد خبر : 5524
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
بیدو چت بات ارنی را پس از تایید دولت چین راه اندازی کرد
بیدو رسماً چت بات خود به نام Ernie Bot را پس از تأیید برنامه آن توسط دولت چین در کنار چندین شرکت هوش مصنوعی دیگر راه اندازی کرد.

برنامه Ernie Bot اکنون برای دانلود از فروشگاه‌ها یا وب سایت بیدو در دسترس است. همانند ChatGPT، کاربران می‌توانند از Ernie Bot سؤال بپرسند یا از آن بخواهند که در نوشتن تحلیل بازار، ارائه ایده‌های بازاریابی و خلاصه کردن اسناد کمک کند. این شرکت چینی گفته که The Verge Ernie Bot به صورت جهانی در دسترس است، اما کاربران برای ثبت نام و ورود به یک شماره چینی نیاز دارند. این برنامه در فروشگاه‌های برنامه اندروید و iOS ایالات متحده نیز موجود است اما فقط به زبان چینی است.

بیدو همچنین یک بازار پلاگین برای Ernie Bot افتتاح کرده است. نمایندگان این شرکت گفته‌اند که تعداد کاربران Ernie Bot  در ۱۹ ساعت اول از زمان عرضه از ۱ میلیون نفر فراتر رفت.

این شرکت همچنین در بیانیه‌ای گفت که علاوه بر Ernie Bot، قصد دارد مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را راه اندازی کند که به کاربران اجازه می‌دهد ۴ توانایی اصلی هوش مصنوعی مولد اعم از «درک، تولید، استدلال و حافظه» را به طور کامل تجربه کنند.

رابین لی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل بیدو در همین رابطه خاطرنشان کرد که این شرکت قادر خواهد بود “بازخوردهای عظیم انسانی باارزش و واقعی” را جمع آوری کند تا مدل پایه خود را که Ernie نیز نامیده می‌شود، بهبود بخشیده و نوآوری بیشتری را برای Ernie Bot به ارمغان بیاورد.

رویترز گزارش داده که بیدو و سایر شرکت‌ها باید ارزیابی‌های امنیتی را به دولت ارائه می‌کردند و پیش از راه‌اندازی تجاری، مطابقت با دستورالعمل‌های هوش مصنوعی چین را ثابت می‌کردند. سایر شرکت‌هایی که توسط دولت چین تایید شده‌اند عبارتند از سنس‌تایم، Baichuan Intelligent Technology، Zhipu AI  و MiniMax.

بر اساس دستورالعمل‌های مولد هوش مصنوعی چین، شرکت‌ها باید «به ارزش‌های اصلی سوسیالیسم پایبند باشند» و همه داده‌های آموزشی برای مدل‌های پایه باید از منابعی که توسط دولت مشروع تلقی می‌شوند، تهیه شوند.

منبع: theverge

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.