• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

بورس جدید پکن و کمک به شرکت‌های کوچک و نوآور

  • کد خبر : 1660
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
بورس جدید پکن و کمک به شرکت‌های کوچک و نوآور
بورس اوراق بهادار پکن گروهی از شرکت‌های کوچک نوآور را که در حال حاضر در بورس اوراق بهادار و معاملات ملی (NEEQ) معامله می‌کنند، به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای اصلاح NEEQ، که از زمان ایجاد در سال 2013 میلادی تاکنون برای جذب نقدینگی نقدینگی با چالش جدی روبرو بوده‌اند، جذب خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران و ناظران بازار، بورس جدید اوراق بهادار برنامه ریزی شده برای پکن می‌تواند یک نجات مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط نوآور (SME) باشد که اغلب برای دستیابی به منابع مالی با مشکل روبرو شده‌اند.

بورس اوراق بهادار پکن گروهی از شرکت‌های کوچک نوآور را که در حال حاضر در بورس اوراق بهادار و معاملات ملی (NEEQ) معامله می‌کنند، به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای اصلاح NEEQ، که از زمان ایجاد در سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون برای جذب نقدینگی  نقدینگی با چالش جدی روبرو بوده‌اند، جذب خواهد کرد.

ایجاد یک بورس جدید همچنین اهداف سیاست دوگانه پکن برای کاهش سطح بدهی‌ها در سیستم مالی و ایجاد یک ساختار بازار پخته‌تر را تامین می‌کند. بانک‌های دولتی این کشور وام دهی را تحت تسلط خود دارند که این امر استقراض برای شرکت‌های نوپا را دشوارتر کرده و بسیاری از شرکت‌های جدید را برای افزایش سرمایه به ایالات متحده فرستاده است.

جفری چان لاپ تاک، شریک موسس گروه مالی Oriental Patron Group، یک شرکت مالی مستقر در هنگ کنگ، گفت که بانک‌ها تمایلی به وام دادن به این شرکت‌ها ندارند چرا که هیچ سابقه و دارایی ندارند. بازار سرمایه‌ای جدید برای آنها با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز، راه حل خوبی خواهد بود. اگر این راهکار جدید خوب کار کند، به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا از سرمایه‌های خود برای جذب سرمایه استفاده کنند. به یک معنا، این بخشی از بازی برای دستیابی به هدف چین برای داشتن “رفاه مشترک” و داشتن افراد بیشتر برای ایجاد ثروت در بازار سرمایه است.

چندی پیش پکن اعلام کرد که ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۶٫۴ میلیارد دلار) وام به مشاغل کوچک و مشاغل آزاد اعطا می‌کند زیرا شیوع مجدد ویروس کرونا بر اقتصاد کشور فشار زیادی وارد کرده است. مشاغل کوچک به ویژه تحت تأثیر آثار اقتصادی کووید -۱۹ قرار گرفته‌اند و برای جذب منابع مالی مورد نیاز تلاش کرده‌اند، حتی در حالی که پکن در سال گذشته نقدینگی را به بازار تزریق کرده بود.

بورس پکن به عنوان جدیدترین سری از بازارهای جدید معرفی شده در دو سال گذشته برای توسعه بیشتر بازارهای سرمایه کشور، در کنار دو بورس اصلی سرزمین اصلی در شانگهای و شنجن راه اندازی می‌شود.

هیئت نوآوری علم و فناوری شانگهای، که تحت عنوان Star Market شناخته می‌شود، در ژوئیه ۲۰۲۰ به عنوان واکنش چین به نزدک (بورس نیویورک) آغاز به کار کرد. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت در آن حضور دارند و قرار است بزرگترین عرضه اولیه عمومی در سطح جهان در سال ۲۰۲۱ در آن اجرا شود.

بورس اوراق بهادار گوانگجو (GFEX) نیز در ماه آوریل شروع به کار کرد، هدف آن توسعه محصولات برای کمک به ایجاد مکانیسم قیمت گذاری برای جبران آلاینده‌ها بود زیرا چین به دنبال خنثی شدن کربن تا سال ۲۰۶۰ است.

بورس جدید پکن و کمک به شرکت‌های کوچک و نوآور

در عین حال، لی مینگجونگ، مدیرعامل بورس اوراق بهادار شنجن گفت که بورس به دنبال اصلاح قوانین عرضه سهام خود است تا به شرکت‌های سودده اجازه دهد در توسعه بیشتر بازار سرمایه کشور، افزایش سرمایه دهند.

این بازار سهام در حال حاضر در بالای بورس هنگ کنگ قرار دارد که خانه‌ای برای شرکت‌های چینی است که به دنبال جذب سرمایه خارجی هستند و به طور معمول به عنوان مقصد برتر جهان برای عرضه اولیه سهام رقابت می‌کند. این کشور در ۱۲ سال گذشته در هفت رتبه برتر جهان قرار داشته است.

بیش از ۱۳۰۰ شرکت اصلی در بازار سهام این شهر فهرست شده‌اند که حدود ۸۰ درصد از ارزش بازار بورس هنگ کنگ را تشکیل می‌دهند.

بورس هنگ کنگ اصلاحات بیشتری را در آوریل ۲۰۱۸ برای جذب شرکت‌های بیوتکنولوژی و غول‌های فناوری چینی که در خارج از کشور برای ثبت فهرست ثانویه در هنگ کنگ ثبت کرده‌اند، اعمال کرد. به عنوان مثال می‌توان به علی‌بابا ، JD.com و NetEase اشاره کرد.

تلاش برای رونق بازار سرمایه چین در حالی صورت می‌گیرد که پکن تغییرات گسترده‌ای را برای اضافه کردن نظارت بیشتر بر شرکت‌هایی که اطلاعات یک میلیون نفر یا بیشتر را در اختیار دارند و می‌خواهند لیست‌های خارج از کشور را دنبال کنند، اعلام کرده است.

این بورس جدید ۶۶ شرکت را از ردیف “منتخب” هیئت سوم جدید – نامی که سال گذشته با الزامات فهرست بندی دقیق‌تر راه اندازی شد – به بازار بورس جدید پکن منتقل می‌کند. مجموع سرمایه این شرکت‌ها در حدود ۱۸۶ میلیارد یوان بود که اکثریت آنها در بخش تولید بود.

گردش مالی این شرکت‌های منتخب بیش از نیمی از ۱۷ میلیارد یوان کل گردش در ماه جولای در بین ۷۳۰۴ شرکت معامله شده در کل NEEQ بود.

به گفته ویلسون چاو، کارشناس ارشد شرکت حسابداری PwC، راه اندازی بورس جدید همچنین می‌تواند هدف دیگری از سیاست پکن را برآورده کند: دیجیتالی شدن کل کشور.

ایوی وانگ، رئیس بخش بازار سرمایه بیکر مکنزی، آسیا و اقیانوسیه، گفت: ایجاد بورس اوراق بهادار پکن مطابق تمرکز و سرمایه گذاری چین در زمینه دیجیتالی شدن و پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1660

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.