• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

بورسیه تحصیلی دولت چین برای دانشگاه تیانجین

  • کد خبر : 3203
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
بورسیه تحصیلی دولت چین برای دانشگاه تیانجین
بورسیه تحصیلی دولت چین با عنوان "برنامه تحصیلات تکمیلی سطح عالی بورسیه دولت چین" دانشگاه تیانجین 2023 برای ثبت نام دانشجویان بین‌المللی برجسته در سطح تحصیلات تکمیلی در چین ایجاد شده است.

برنامه تحصیلات تکمیلی در سطح عالی دولت چین یک بورسیه تحصیلی کامل است که توسط وزارت آموزش برای حمایت از دانشگاه‌های تعیین شده چین برای ثبت نام دانشجویان بین‌المللی برجسته در سطح تحصیلات تکمیلی در چین ایجاد شده است. دانشگاه تیانجین (TJU)، به عنوان یک دانشگاه درجه یک در چین، از سال ۲۰۰۸ برای اجرای این برنامه تعیین شده است.

  1. زمان و مکان درخواست

متقاضیان باید یک درخواست آنلاین را در وب سایت (tju.at0086.cn/student) طبق برنامه زمانبندی تکمیل کنند. متقاضیان باید اطلاعات را به صورت آنلاین درج و اسناد درخواستی فهرست شده در زیر را در سامانه درخواست آنلاین آپلود کنند. دانشجویانی که برای برنامه تحصیلات تکمیلی سطح عالی بورسیه دولت چین پذیرفته و نامزد شده‌اند باید در زمان مشخص شده برای ارسال درخواست بورس تحصیلی وارد سیستم شورای بورس تحصیلی چین در http://www.csc.edu.cn/laihua/ شوند. (شماره برای دانشگاه تیانجین ۱۰۰۵۶ است؛ رده برنامه نوع B را انتخاب کنید).

فرصت ارسال درخواست تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ {۱۱ بهمن ۱۴۰۱} است.

 

  1. گروه‌ها و مدت زمان بورسیه
مدت زمان بورسیه دوره آموزش چینی مدت زمان تخصصی برنامه
۴-۲٫۵ سال ۱ سال ۳-۲٫۵سال فوق لیسانس ( تدریس به چینی)
۳-۲ سال ۳-۲ سال فوق لیسانس ( تدریس به انگلیسی)
۵-۳ سال ۱ سال ۴-۳ سال Phd

 

  1. الزامات:
  2. متقاضیان باید شهروندان غیر چینی با گذرنامه معتبر باشند. برای متقاضیانی که قبلاً شهروند چین بوده‌اند اما بعداً به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند، باید شرایط تعیین شده توسط سند شماره ۱۲ (۲۰۲۰) وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین رعایت شود.
  3. شرایط مورد نیاز برای مدرک و سن متقاضی:

متقاضی مدرک کارشناسی ارشد باید دارای مدرک دیپلم و زیر ۳۵ سال باشد.

متقاضی مدرک دکترا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و زیر ۴۰ سال باشد.

متقاضیان باید دارای شخصیت اخلاقی خوب، از نظر جسمی و روانی سالم و مایل به رعایت قوانین چین و مقررات دانشگاه تیانجین باشند.

 

  1. الزامات مهارت زبان:

الف- در برنامه‌های آموزش چینی متقاضیان باید گواهینامه HSK5 (امتیاز ۱۸۰ یا بالاتر) را ارائه دهند.

(کسانی که به صورت بومی چینی صحبت می‌کنند یا متقاضیان تدریس کارشناسی ارشد به زبان چینی ممکن است پس از تایید دانشگاه تیانجین از آزمون HSK معاف شوند)

ب- در برنامه‌های آموزش داده شده به زبان انگلیسی متقاضیان باید گواهی مهارت زبان انگلیسی را ارائه دهند (انگلیسی زبانان بومی معاف هستند). تافل: حداقل ۸۰، آیلتس: حداقل ۶٫۰٫ (انگلیسی زبانان بومی از این قاعده معاف هستند. متقاضیانی که بالاترین مدرک خود را با تدریس به زبان انگلیسی دریافت کرده‌اند، می‌توانند به جای مدرک آیلتس یا تافل، گواهی آموزش زبان انگلیسی ارائه دهند)

 

  1. پوشش‌های بورسیه
  2. معافیت از شهریه و اقامت در محوطه دانشگاه;
  3. کمک هزینه زندگی ماهانه:

۳۰۰۰ یوان در ماه برای دانشجویان کارشناسی ارشد؛

۳۵۰۰ یوان در ماه برای دانشجویان دکترا؛

  1. بیمه جامع پزشکی.

 

  1. کاتالوگ برنامه

کلیه برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه تیانجین.

 

  1. الزامات درخواست
  • لطفاً تمام اسناد ذکر شده در زیر را در سیستم درخواست بارگذاری کنید:
  • اسکن کپی مدرک لیسانس و فوق لیسانس. اسکن گواهی پیش از فارغ‌التحصیلی الزامی است در صورتی که متقاضیان قبل از پایان مهلت درخواست گواهینامه دریافت نکرده باشند، لطفاً قبل از ثبت نام، کپی محضری بالاترین مدرک را مجددا ارسال نمایید.
  • اسکن کپی محضری ریز نمرات تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (متقاضیانی که قبل از پایان مهلت درخواست فارغ التحصیل نخواهند شد باید کارنامه تحصیلی فعلی خود را ارائه دهند. در این صورت ریز نمرات تکمیل شده باید قبل از ثبت نام ارائه شود).
  • فتوکپی پاسپورت.
  • گواهی مهارت زبان چینی یا انگلیسی (برای توضیحات بیشتر، لطفاً به مدارک تحصیلی مراجعه کنید)
  • رزومه تجربه تحصیلی (زمان شروع و پایان هر تجربه آموزشی باید بدون وقفه باشد و سطح تحصیلات باید از دبیرستان شروع شود).
  • فرم پذیرش موقت دانشجوی بین‌المللی توسط استاد TJU. به یاد داشته باشید که در صورت دریافت نامه پذیرش، آن را در سیستم درخواست آپلود کنید.
  • طرح مطالعه یا تحقیق: حداقل ۱۰۰۰ کلمه به زبان انگلیسی یا چینی. (اگر نامه پذیرش دریافت کردید، طرح تحقیق شما باید توسط استاد TJU امضا شود)
  • دو توصیه نامه به زبان انگلیسی یا چینی از دو استاد یا دانشیار.
  • کپی فرم معاینه فیزیکی اتباع خارجی (معاینه‌های پزشکی باید تمام موارد ذکر شده را پوشش دهد و باید بعد از اکتبر ۲۰۲۲ انجام شود).
  • متقاضیانی که اکنون در چین هستند باید اسکن کپی ویزا و گواهی انتقال از دانشگاه فعلی را ارسال کنند.
  • اسکن سوابق غیر کیفری یا نامه عملکرد دانشجویی.
  • مقالات منتشر شده یا اطلاعیه پذیرش رسمی (برای متقاضیان دکتری اجباریست).
  • سایر پیوست‌ها: (فرم درخواست CSC با امضا، از متقاضیان دانشکده معماری درخواست می‌شود مجموعه کار الکترونیکی و ویدئو و غیره را ارسال کنند.)

دانلود قالب الزامات درخواست: http://sie.tju.edu.cn/jxj/zgzfjxj/

 

  1. نکات کاربردی:
  2. تمام اسناد آپلود شده باید به زبان چینی یا انگلیسی باشد. در غیر این صورت ترجمه محضری به زبان چینی یا انگلیسی مورد نیاز است. پس از ترجمه، اصل مدارک و ترجمه‌های تایید شده با هم به سیستم درخواست ارسال می‌شود.
  3. لطفا اسناد درخواستی اصلی یا محضری را با استفاده از اسکنر رنگی اسکن کنید. تصاویر گرفته شده با تلفن همراه یا دوربین قابل قبول نیستند. کپی هم قابل قبول نیست.
  4. به درخواست‌هایی با مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  5. TJU این حق را دارد که در صورت کافی نبودن مدارک آپلود شده، از متقاضیان درخواست کند که نسخه اصلی یا محضری اسناد درخواست را برای بررسی صلاحیت بیشتر ارائه دهند. متقاضیان باید تضمین کنند که کلیه اطلاعات و مدارک درخواستی ارائه شده در این درخواست معتبر و دقیق هستند، در غیر این صورت از پذیرش محروم خواهند شد.

 

  1. مراحل پذیرش
  • تقاضا:

از هم اکنون تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳

  • بررسی و مصاحبه TJU : 1فوریه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳٫

تاریخ و فرم مصاحبه از طریق ایمیل سامانه آنلاین TJU اطلاع‌رسانی خواهد شد. لطفا ایمیل خود را روز به روز چک کنید. متقاضیانی که در مصاحبه شرکت نکنند به نظر می‌رسد از درخواست منصرف شده‌اند.

  • بررسی شورای بورس تحصیلی چین: دانشگاه تیانجین مطالب متقاضیانی را که بررسی TJU را گذرانده‌اند به CSC تحویل می‌دهد و منتظر نتایج نهایی پذیرش هستند، معمولاً از ۱ ژوئن تا ۳۰ ژوئن این کار انجام می‌پذیرد (تاریخ دقیق هر سال توسط CSC تعیین می‌شود).
  • انتشار نتیجه: دانشگاه تیانجین نتیجه پذیرش را به طور رسمی در وب سایت اعلام می‌کند و اعلامیه پذیرش و فرم درخواست ویزا برای تحصیل در چین (JW201) را برای برندگان بورسیه از ۱ ژوئیه تا ۳۱ ژوئیه ارسال می‌کند.
  • ثبت نام: از پایان اگوست تا اوایل سپتامبر ۲۰۲۳٫

 

 

  1. اطلاعات تماس:

Program Coordinator:Ms. Feng, Mr. Zhai

International Admissions Office, School of International Education, Tianjin University

Address: 92 Weijin Road, Nankai District, Tianjin, China

Tel: 86-22-27406691

E-mail: graduate@tju.edu.cn

Website: http://sie.tju.edu.cn/en/, www.tju.edu.cn

منبع: weixin

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3203

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.