• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

به کارگیری اولین ربات چت هوش مصنوعی برای معاملات سهام توسط کارگزاری آنلاین چینی

  • کد خبر : 4935
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
به کارگیری اولین ربات چت هوش مصنوعی برای معاملات سهام توسط کارگزاری آنلاین چینی
Tiger Brokers، یک کارگزاری آنلاین چینی، ربات تجاری با فناوری هوش مصنوعی، مشابه ChatGPT ایجاد کرده تا دریابد چگونه ماشین‌های هوشمند می‌توانند جایگزین انسان‌ها در اوراق قرضه و معاملات سهام شوند.

TigerGPT در حال حاضر فقط به‌عنوان نسخه بتای برای گروه کوچکی از کاربران در دسترس است. چت ربات هوش مصنوعی مانند سرویس‌های مشابهی که در چند ماه گذشته ظهور کرده‌اند، می‌تواند به درخواست‌ها در طیف وسیعی از موضوعات پاسخ دهد. اما این ربات در اطلاعات مالی متخصص است و هدف آن ارائه داده های به موقع برای کمک به کاربران پلت فرم معاملات آنلاین Tiger در تصمیم گیری های سرمایه گذاری خود است.

یکی از مشکلات این راه جمع آوری اطلاعاتی بود که برای ارزیابی تصمیمات سرمایه گذاری حیاتی است. TigerGPT می تواند به کاربران کمک کند تا در زمان تحقیقات بازار صرفه جویی و اطلاعات به روز بیشتری دریافت کنند.

کاربران می توانند در مورد طیف گسترده ای از اطلاعات در مورد شرکت‌های موجود در مجموعه خود بپرسند، اما در حال حاضر این قابلیت تنها به زبان انگلیسی یا چینی ماندارین است. TigerGPT می‌تواند مبانی شرکت را بر اساس گزارش‌های سود و همچنین تجزیه و تحلیل برای یک تصویر کامل‌تر ارائه دهد.

این قابلیت ها مقایسه عملکرد شرکت را ساده و سریع می کند. برای مثال، TigerGPT می‌تواند نسبت قیمت به درآمد تسلا را به صورت دستوری بالا ببرد و آن را با برندهای رقیب خودروهای الکتریکی مقایسه کند. این ربات می‌تواند به کاربران امکان دسترسی فوری بیشتری به اطلاعاتی بدهد که بدون آن ممکن است به جستجوهای متعدد برای هر شرکت و داده‌های خود نیاز داشته باشد.

این فناوری می‌تواند به کاربران پاسخ‌های به موقع درباره اینکه چرایی اتفاقات بازار ارائه دهد و اینکه این وقایع چگونه بر استراتژی سرمایه‌گذاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

با این حال، ChatGPT و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی، مانند Google’s Bard، به دلیل دادن پاسخ‌های نادرست معروف هستند. همین مشکل در روزهای اولیه TigerGPT نیز صدق می کرد، اما تیم ۵۰ نفره پروژه هر روز آن را تنظیم می‌کنند و آخرین اطلاعات بازار را برای بهبود دقت به آن ارائه می‌دهند.

Tiger Brokers از ابتدای پروژه با تنظیم‌کننده‌های سراسر جهان در تماس بوده تا به نگرانی‌های آنها رسیدگی کند.

در مرحله بعدی TigerGPT، این شرکت قصد دارد یک عملکرد صوتی را معرفی کند تا کاربران بتوانند سوالات خود را بیان کنند و به پاسخ گوش دهند.

هنگامی که OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، ChatGPT را در نوامبر گذشته راه اندازی کرد، شرکت های فناوری رقیب از محبوبیت جهانی آنی این محصول غافلگیر شدند. شرکت‌های فناوری با مدل‌های هوش مصنوعی خود – از گوگل و متا در ایالات متحده گرفته تا بیدو و علی بابا در چین – برای راه‌اندازی ربات‌های چت خود رقابت کردند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4935

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.