• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

بمب افکن جدید چین برد حملات را دو برابر می‌کند

  • کد خبر : 3342
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
بمب افکن جدید چین برد حملات را دو برابر می‌کند
مقامات نظامی چین در حاشیه نمایشگاه هوایی این کشور از پرواز بمب افکن رادارگریز H-20 در آینده نزدیک خبر دادند.

به عقیده کارشناسان، ساخت H-20 در واکنش به بمب افکن B-21 ایالات متحده صورت گرفته و یکی از موضوع‌های داغ نمایشگاه شش روزه شهر جوهای (Zhuhai) بوده است. توسعه بمب افکن مذکور در راستای تکمیل قدرت هسته‌ای سه‌گانه چین شامل قابلیت پرتاب موشک‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای از زمین، هوا و دریا صورت می‌گیرد.

این بمب افکن مادون صورت را نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) چین ساخته است و با امکان سوخت‌گیری حین پرواز، دارای برد حداقل ۸۵۰۰ کیلومتر خواهد بود که برد حمله ارتش چین را دو برابر خواهد کرد. به گفته آنتونی وونگ تانگ (Antony Wong Tong)، دیده‌بان ارتش چین، با وجود اینکه B-21 از H-20 پیشرفته‌تر است، اما بمب افکن جدید چین شکاف نظامی میان دو کشور را کاهش می‌دهد.

B-21 پیشرفته‌ترین بمب افکن راهبردی ایالات متحده به شمار می‌رود که شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) در حال توسعه آن بوده و قرار است دسامبر ۲۰۲۲ (آذر-دی) از آن رونمایی شود. بمب افکن راهبردی یک هواپیمای بمب افکن با برد متوسط ​​تا دور است که برای پرتاب مقادیر زیادی تسلیحات هوا به زمین روی اهداف دوردست طراحی می‌شود.

B-21 حدود ۱۱ هزار کیلومتر برد دارد و قادر به انجام ماموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) و نیز انجام جنگ‌های الکترونیک مانند ارسال پارازیت یا فریب رادار است. این بمب افکن همچنین از یک «معماری سامانه‌های باز» بهره می‌برد که این امکان را به آن می‌دهد تا در آینده با قابلیت‌های جدید ارتقا یابد.

از این نوع بمب افکن‌ها برای پرواز در قلمرو دشمن و از بین بردن اهداف راهبردی مانند زیرساخت‌ها و تاسیسات مهم استفاده می‌شود، در حالی که بمب افکن‌های تاکتیکی، بمب افکن‌های جنگنده و هواپیماهای نظامی جهت حمله به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی دشمن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از بمب افکن‌های راهبردی علاوه بر بمباران می‌توان برای ماموریت‌های تاکتیکی نیز استفاده کرد. در حال حاضر تنها سه کشور ایالات متحده، روسیه و چین دارای چنین بمب افکن‌هایی هستند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3342

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.