• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

بمب افکن جدید نیروی هوایی چین “بهترین در جهان”

  • کد خبر : 1482
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۶
بمب افکن جدید نیروی هوایی چین “بهترین در جهان”
طراحی هواپیمای جدید چینی که هنوز نام رسمی آن فاش نشده است، از سایر همتایان خود در سراسر جهان برتری خواهد داشت. به محض رونمایی از بمب افکن جدید، قطعاً به لطف فناوری‌های منحصر به فرد ما سخت افزار پیشرو جهانی خواهد بود و به موتورهای قابل اطمینان مجهز خواهد شد.

به گفته یک ناظر آگاه، بمب افکن نسل بعدی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین، یکی از هواپیماهای مورد انتظار ارتش چین، از نظر فناوری و توانایی در کلاس جهانی خواهد بود.

فو کیانشاو، کارشناس بازنشسته نیروی هوایی ارتش چین گفت: بمب افکن جدید چینی، معروف به H-20، قدرتمندتر از Northrop Grumman B-2 Spirit ایالات متحده است که اکنون قدرتمندترین بمب افکن جهان است و بزرگتر از Northrop Grumman B-21 Raider، بمب افکن استراتژیک مخفی کاری دوربرد بعدی ایالات متحده خواهد بود.

وی در این باره افزود: طراحی هواپیمای جدید چینی که هنوز نام رسمی آن فاش نشده است، از سایر همتایان خود در سراسر جهان برتری خواهد داشت. به محض رونمایی از بمب افکن جدید، قطعاً به لطف فناوری‌های منحصر به فرد ما سخت افزار پیشرو جهانی خواهد بود و به موتورهای قابل اطمینان مجهز خواهد شد. مردم فقط باید صبر کنند تا شاهد ظهور صنعت هواپیمایی و نیروی هوایی ارتش چین باشند.

این کارشناس چینی همچنین گفت: تحقیق و توسعه بمب افکن بسیار پیچیده است و بسیاری از بخش‌های صنعتی را درگیر می‌کند.

فو درباره گمانه زنی‌های اخیر در مورد ظاهر بیرونی هواپیمای جدید گفت که تصاویر بمب افکن منتشر شده در برخی از مجلات تسلیحاتی داخلی تفسیرهای کاملاً هنری ایجاد شده توسط علاقه مندان به هواپیمایی است و نشان دهنده طراحی واقعی نیست.

اینکه آیا چین یک بمب افکن استراتژیک جدید برای جایگزینی ناوگان H-6 نیم قرن خود تولید می‌کند یا هواپیمای جدید شبیه چه هواپیمایی است، سوالاتی طولانی مدت در بین ناظران و طرفداران نیروی هوایی ارتش چین بوده است.

در سپتامبر ۲۰۱۶، ژنرال «ما شیائوشین» فرمانده سابق نیروی هوایی به خبرنگاران گفت: “ما اکنون در حال ساخت یک بمب افکن ضربتی دوربرد جدید هستیم که در آینده خواهید دید.”

در ماه مه ۲۰۱۸، سازنده برجسته هواپیمایی کشور – Aviation Industry Corp از چین – نمای انتهایی آنچه به نظر می‌رسد یک مفهوم هواپیمای بال پرواز است را در انتهای یک ویدیوی تبلیغاتی نمایش داد. این کلیپ به مناسبت شصتمین سالگرد صنعت هواپیمایی شیان، زیرمجموعه AVIC در استان شانشی که سازنده اصلی بمب افکن‌های چین است، منتشر شد.

AVIC درباره این کلیپ شش ثانیه‌ای توضیح نداد که بدون شک این تلاشی برای برجسته کردن اهمیت و رمز و راز هواپیما بود.

به نظر می‌رسد علی رغم اختصار، این ویدیو بحث بین طرفداران ارتش چین و ناظران صنعت هواپیمایی را در مورد اینکه آیا بمب افکن جدید از پیکربندی آیرودینامیکی معمولی استفاده می‌کند یا طرح بال پرواز که قبلاً فقط در Northrop Grumman B-2 Spirit استفاده می‌شد، پایان داده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1482

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.