• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی چین ۲۰۲۲

  • کد خبر : 3207
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی چین ۲۰۲۲
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی چین ۲۰۲۲ در مرکز بین‌المللی نمایشگاه هوایی شهر جوهای (Zhuhai) برگزار می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین که با نام نمایشگاه هوایی چین ۲۰۲۲ نیز شناخته می‌شود، قرار است از ۸ تا ۱۳ نوامبر (۱۷ تا ۲۲ آبان) در مرکز بین‌المللی نمایشگاه هوایی شهر جوهای (Zhuhai) برگزار شود. بیش از ۷۴۰ شرکت از ۴۳ کشور و منطقه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و تعدادی از محصولات جدید هوافضا در طول این رویداد معرفی می‌شوند.

نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) چین هواپیماهای خدماتی مختلف را برای شرکت در نمایشگاه اعزام می‌کند. همچنین ارتش PLA بالگردهایی را به این محل می‌فرستد تا اولین پروازهای خود را به نمایش بگذارند. علاوه بر این، بیش از ۲۰ مدل جدید تجهیزات زمینی در نمایشگاه هوایی چین ۲۰۲۲ ارائه می‌شود.

صبح روز ۲۹ اکتبر (۷ آبان)، تیم آکروباتیک عقاب سرخ (Red Eagle) از دانشگاه هوانوردی نیروی هوایی PLA وارد شهر جوهای شد تا به عنوان اولین تیم آکروباتیک برای شرکت در نمایشگاه خود را معرفی کند. همچنین جنگنده آموزشی JL-10، هواپیماهای ترابری Y-20 و IL-76 در ۲۸ اکتبر (۶ آبان) به این شهر منتقل شده بودند. JL-10 به‌عنوان نسل جدید جت‌های آموزشی پیشرفته که به‌طور مستقل توسط چین توسعه یافته است، اولین عملکرد خود را در یک پرواز واقعی در نمایشگاه هوایی چین ۲۰۲۱ انجام داد و به یکی از نقاط برجسته آن نمایشگاه تبدیل شد.

گفته می‌شود فضای سرپوشیده نمایشگاه هوایی امسال ۱۰۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. در حال حاضر سالن نمایشگاه همچنان با سرعتی بالا در حال توسعه است و مناطق اصلی آن شکل گرفته‌اند. این نمایشگاه بر ایجاد تصویری با برندهای «صنعت نظامی چین» و «صنعت هوافضای چین» متمرکز خواهد بود، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند آخرین دستاوردهای علمی پروژه‌های بزرگ هوافضای این کشور مانند اکتشافات ماه، خورشید و مریخ را مشاهده کنند.

شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) قابلیت‌های کلی و محصولات و تجهیزات مرتبط با سامانه‌های دفاعی ملی این کشور شامل پدافند هوایی، پدافند ساحلی، پدافند زمینی، عملیات‌های بدون سرنشین، سامانه هشدار سریع و نیز حوزه هوافضای تجاری را به صورتی هدفمند به نمایش می‌گذارد و سامانه ضد پهپاد ساخت چین هم برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد. به علاوه، در نمایشگاه امسال از تجهیزات پیشرفته‌ای مانند سامانه پدافند موشکی HQ-9BE رونمایی می‌شود.

منبع: chinamil

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3207

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.