• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

برگزاری نشست جهانی ۵۰۰ شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا در پکن

  • کد خبر : 5131
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
برگزاری نشست جهانی ۵۰۰ شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا در پکن
نشست 500 شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا (IoT) جهان در سال 2023 در پکن تشکیل شد.

این اجلاس با موضوع “رهبری اقتصاد جدید: کاملاً به هم پیوسته و دیجیتالی”، مراسم افتتاحیه، انجمن‌های سطح بالا و انجمن‌های همکاری چندجانبه را برگزار کرد و از فهرست ۵۰۰ شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا جهان در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

«هی شومینگ» (He Xuming)، رئیس کنوانسیون جهانی اینترنت اشیا در این نشست بر تأثیر فناوری‌های پیشگام مانند اینترنت اشیا بر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که ساخت اینترنت اشیا، همراه با پیشرفت‌های نوآورانه در اقتصاد دیجیتال، چشم انداز نوینی را از طریق فناوری‌های پیشرفته مانند محاسبات کوانتومی، تجسم داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، انتقال کوانتومی و فوتون، شبکه‌های زیرساخت ارتباطی ۶G و انرژی جدید معرفی کرده است.

وی همچنین با قدردانی از موقعیت چین به عنوان یک مبتکر پیشرو در این زمینه، اظهار داشت: چین نمونه ستودنی در نوآوری و توسعه است. وی اشاره کرد که انتظار می‌رود چین در سال جاری بیش از ۳ میلیون ایستگاه پایه۵G برای تقویت ساخت و ساز اینترنت اشیا ایجاد کند. به گفته وی، صنعتی شدن اقتصاد دیجیتال به اولویت اصلی، هم برای دولت و هم برای شرکت‌ها تبدیل شده است.

سید امین الحق، وزیر فدرال فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان، هم در این نشست پتانسیل تحول آفرین اینترنت اشیا در بخش‌های مختلف را برجسته برشمرد. وی در این باره گفت: اینترنت اشیا به سرعت در حال تغییر جهان، از کشاورزی و شهرهای هوشمند گرفته تا لجستیک، تولید، مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی است، و این پتانسیل را دارد که خانه‌های ما را هوشمندتر، شهرهای ما را کارآمدتر، حکمرانی ما را پربارتر و کسب و کار ما  را سازنده‌تر کند.

وزیر پاکستانی همچنین به پتانسیل عظیم بازار اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صنعت، اندازه بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۵۰ از ۳ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

شهباز خان، مدیر دفتر یونسکو در پکن، هم در این باره گفت: موضوع این اجلاس با مأموریت یونسکو برای درک و اجرای تحول دیجیتال برای ساخت جوامع پایدار مطابقت دارد. وی به قدرت اینترنت اشیا در پر کردن شکاف دیجیتال و تقویت جوامع فراگیر و پایدار اذعان کرد.

خان با تاکید بر فرصت‌ها و چالش‌های عصر دیجیتال، خواستار پیشرفت مسئولانه در این زمینه شد. وی اظهار داشت: همانطور که در این مسیر حرکت می‌کنیم، اجازه دهید اطمینان حاصل کنیم که این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که فراگیر بودن را ترویج می‌کند، به حقوق بشر احترام می‌گذارد و به توسعه پایدار کمک می‌کند.

این اجلاس همچنین لیست ۵۰۰ شرکت برتر جهان در سال ۲۰۲۳ در حوزه اینترنت اشیا را معرفی کرد. در این سال، این فهرست دستخوش تغییرات خلاقانه‌ای شد و دسته بندی‌هایی مانند فهرست طلایی، فهرست نقره‌ای، فهرست صنعت (بخش‌هایی شامل کشاورزی، حمل و نقل، لجستیک هوشمند، هوش مصنوعی، سلامت و مراقبت از سالمندان)، فهرست برنز، و فهرست بالقوه معرفی شد.

این رتبه‌بندی توانایی و پتانسیل نوآورانه شرکت‌های پیشرو در بخش اقتصاد دیجیتال اینترنت اشیا را برجسته می‌کند. غول‌های صنعت مانند مایکروسافت، هواوی، آی‌بی‌ام، تلکام چین، بوش و نوکیا جایگاه‌های برتر خود را در این رتبه‌بندی حفظ کرده‌اند.

فهرست رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا جهان به مدت شش سال، به صورت سالانه منتشر می‌شود. به گفته کنوانسیون جهانی اینترنت اشیا، هدف از این فهرست الهام بخشیدن به شرکت‌ها برای افزایش مشارکت خود در تولید هوشمند، سبک زندگی و محیط‌های کاری در سطح جهانی است. انتظار می‌رود این شرکت‌ها به سمت توسعه اجتماعی نوآورانه پیش روند  و شکاف دیجیتال را پر کنند.

درباره نشست جهانی ۵۰۰ شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا

به عنوان یکی از رویدادهای ویژه سالانه کنوانسیون جهانی اینترنت اشیا (WIOTC)، اجلاس جهانی ۵۰۰ شرکت برتر اینترنت اشیا توجه جامعه بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی، سفارت‌ها در چین و رسانه‌های جریان اصلی و همچنین ۵۰۰ شرکت برتر از جمله هواوی، بیدو را به خود جلب کرده است.

شرکت‌هایی همچون تنست، Haier، بوش، اینتل، PTC، IBM و ده‌ها هزار شرکت مرتبط با اینترنت اشیا از طریق مشارکت گسترده و پشتیبانی قوی در این نشست حضور می‌یابند.

این نشست هر ساله برگزار می‌شود و فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهان در حوزه اینترنت اشیا را منتشر می‌کند.

دستور کار نشست جهانی ۵۰۰ شرکت برتر فعال در حوزه اینترنت اشیا

  • رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت‌ برتر در حوزه اینتر اشیا
  • معرفی کارآفرینان برتر
  • ارائه آخرین اطلاعات درباره سخنرانان اجلاس
  • اعطای گواهینامه به شرکت‌های حاضر در اجلاس که در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر قرار دارند
  • ارتباط و همکاری با سفرا، مشاوران و کارآفرینان برای یافتن فرصت‌های تجاری

منبع: cn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5131

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.