• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
19

برنامه ۵ ساله چین برای ایجاد شهری در کلاس یک جهان

  • کد خبر : 288
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
برنامه ۵ ساله چین برای ایجاد شهری در کلاس یک جهان
در برنامه جدید دولت چین، شهر شنجن برای تبدیل شدن به قطب فناوری این کشور، اختیارات جدیدی برای جذب کارگران خارجی و توسعه ابزارهای مالی جدید به دست خواهد آورد.

شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین وعده داده که در چارچوب اصلاحات اقتصادی، به شهر جنوبی شنجن اختیارات حکمرانی بیشتری اعطا شود. بر این اساس، شنجن اختیار قانونگذاری در حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی و بیگ دیتا و آغاز معاملات آتی بورس را به دست خواهد آورد.

شنجن همچنین با هدف جذب نخبگان خارجی و نیروی کار متخصص، می‌تواند به طور مستقلانه در زمینه کاهش محدودیت‌های اعطای ویزا و همینطور اعطای حق شهروندی به سرمایه‌گذاران تصمیم‌گیری کند.

کمیسیون ملی توسعه و اصلاح چین فهرستی از ۴۰ حوزه ویژه را منتشر کرده که شنجن می‌تواند در سال‌های آینده در این حوزه‌ها اصلاحات مدنظر را انجام دهد تا به قطب فناوری چین تبدیل شود.

هدف دولت چین این است که شنجن به الگوی توسعه جدید این کشور تبدیل شود. بر این اساس قرار است شنجن در ۶ حوزه زیر توسعه پیدا کند: بازارهای مالی، فضای کسب‌وکار، فناوری و نوآوری، همکاری‌های بین‌المللی، خدمات عمومی و مدیریت شهری.

شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین هم هفته گذشته در مراسم چهلمین سال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شنجن اعلام کرد که برنامه جدید دولت برای توسعه این شهر با هدف تبدیل آن به یک قطب نوآوری در کلاس جهانی است. پیشبرد روند یکپارچه‌سازی با هنگ کنگ و ماکائو هم دیگر اهداف دولت چین از توسعه شنجن است.

هفته گذشته دولت چین برنامه توسعه ۵ ساله‌ای برای شنجن منتشر کرد. شنجن هم‌اکنون نیز پذیرای شرکت‌های معتبر فناوری چین همچون هواوی، تنسنت و شرکت چینی سازنده پهپاد یعنی DJI است.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=288

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.